14 ноября 2019 15:27

Три роки без "Вконтакті": яким соцмережам віддають перевагу українці

Три роки без "Вконтакті": яким соцмережам віддають перевагу українці

Відвідуваність соцмереж "Вконтакті" та "Однокласники" в Україні впала у три-п'ять разів, а Facebook та Instagram набирають обертів. ЕП вивчила, як змінилися мережеві пріоритети українців.


За останні три роки відвідуваність соцмережі "Вконтакті" в Україні впала більш ніж у п'ять разів, а соцмережі "Однокласники" — більш ніж утричі.

Ці дві соцмережі, колись найпопулярніші в країні, зараз відвідують 10% українських інтернет-користувачів. Разом з тим, за цей час виросла відвідуваність Facebook та особливо Instagram.

Відвідуваність російських соцмереж в Україні обрушилася після указу експрезидента Петра Порошенка про санкції проти російських юридичних осіб.

Указ був мотивований тим, що, за даними СБУ, російські спецслужби ведуть гібридну війну проти населення України, використовуючи у своїх спеціальних операціях інтернет-ресурси "Вконтакті", "Однокласники", Mail.ru.

Згідно з указом, українські інтернет-провайдери зобов'язані блокувати доступ до російських інтернет-ресурсів, що потрапили до списку санкцій.

ЕП вивчила, як помінялися уподобання українців стосовно соцмереж, і що думають представники нової влади з приводу заборони.

Чому в Україні заборонили російські соцмережі
Про те, що інтернет, соціальні мережі та мобільні телефони перетворилися на ефективний інструмент внутрішньої і міжнародної політики, президент РФ Володимир Путін писав у статті "Росія і мінливий світ" за два роки до розв'язання агресивної війни проти України — у лютому 2012 року.

"Дедалі частіше звучить поняття "м'яка сила" — комплекс інструментів і методів досягнення зовнішньополітичних цілей без застосування зброї, за допомогою інформаційних та інших важелів впливу", — писав Путін.

За його словами, ці методи використовуються для підживлення і провокування екстремізму, сепаратизму, націоналізму, маніпулювання суспільною свідомістю, втручання у внутрішню політику суверенних держав.

Показовим прикладом втручання Росії у внутрішню політику суверенної держави за допомогою соцмережі "Вконтакті" став запит ФСБ гендиректору соцмережі Павлу Дурову з проханням надати реєстраційні дані авторів та адміністраторів проукраїнських груп.

Тоді Дуров відмовив спецслужбі, але через місяць він був змушений продати свою частку в соціальній мережі "через конфлікт з ФСБ". Згодом мережа "Вконтакті" була повністю викуплена другом Путіна Алішером Усмановим, співвласником "Однокласників" та Mail.ru Group.

Російський закон про інформаційні технології зобов'язує місцеві соціальні мережі зберігати весь згенерований користувачами контент від шести місяців до року. Соцмережі зобов'язані надавати цей контент на вимогу федеральних органів виконавчої влади.

Як за чотири роки змінилася відвідуваність соцмереж
За даними Інтернет-асоціації України, з вересня 2016 року по вересень 2019 року частка українських інтернет-користувачів, які щодня відвідують "Вконтакті", упала з 54% до 10%. Якщо судити за щорічною динамікою, у 2020 році падіння триватиме.

Автор
Економічна правда