Парекс

Интернет-газета
ЭКОНОМИКА
Ежедневно вся экономика страны

Вторник, 19.09.2017, 23:26:03  •  Сделать "Экономику" стартовой страницей

Транспорт / В раздел

АВТОР

Деловая Столица
Деловая Столица

Loading...

17 июля 2017 14:55

Share

Хто отримає 55 мільйонів гривень на проектування метро до Новобіличів

Київський метрополітен визначився із проектувальниками перспективних лінії

Хто отримає 55 мільйонів гривень на проектування метро до Новобіличів

Окрім омріяного метро на житловий масив Троєщина, яке за китайські інвестиції планують спорудити майже повністю наземним, Київський метрополітен узявся розвивати й перспективні лінії підземки. Після проведеного восени 2016 року тендеру вже проектується гілка на житловий масив Виноградар. Станції "Проспект Правди" і "Мостицька" у цьому густозаселеному районі міста планується спорудити до 2020 року. Незабаром стануть до роботи і проектанти станцій на "червоній лінії", яка спершу подовжиться до житлового масиву "Новобіличі", а згодом - і до Берковця. І вже після 2022 року поліпшення транспортного обслуговування відчують не лише мешканці цих районів, які зараз дуже активно забудовуються, а й жителі Ірпеня та Бучі. Вони зможуть скористатися як транспортним вузлом "метрополітен" - "приміська електричка" - "наземний пасажирський транспорт", так і так званим "перехоплюючим паркінгом" для автомобілів, які прибувають у Київ із північно-західного напрямку.

Визначення компанії-проектанта будівництва дільниці Святошино-Броварської лінії метро до Новобіличів відбулося 14 липня 2017 року у системі публічних закупівель "Прозорро". Кращу цінову пропозицію на тендері запропонувало ТОВ "Метротунельпроект". Вартість закупівлі комунальне підприємство "Київський метрополітен" оцінило у 57 млн. 559 тис. 800 грн. Окрім "Метротунельпроекту", участь у торгах брало державне підприємство "Проектний інститут "Укрметротунельпроект". Проте його конкурсна пропозиція у 55 млн. 456 тис. 200 грн. виявилася неконкурентною. "Метротунельпроект" запропонував ціну нижчу майже на 50 тис. грн. - 55 млн. 404 тис. 400 грн. Освоювати понад півсотні мільйонів переможець торгів почне після підписання договору.

Хто ж стоїть за компанією, яка посунула на торгах генерального проектувальника Київського метрополітену?

Як вдалося встановити, ТОВ "Метротунельпроект" зареєстроване в Києві, офіс розташований по вулиці Ямській, 44. Засновником компанії, за даними відкритих реєстрів, є маріупольська фірма "Іст Майнінг Україна". Цю "дочку" угорської фірми "Іст Мек" зі штаб-квартирою у Будапешті контролює Ольга Юрковська.

Очолює "Метротунельпроект" Вадим Гришко. До заснування компанії у 2014 році він завідував проектним кабінетом ДП "Проектний інститут "Укрметротунельпроект", раніше був технічним директором "Першої української нерудної компанії", а перед тим - головним інженером буровибухових та екскаваційних робіт Центрального гірничозбагачувального комбінату (Кривий Ріг).

Разом із Гришком, інженерно-технічних працівників, які мають необхідні знання та досвід для виконання замовлення Київського метрополітену, у "Метротунельпроекті" всього 19. Про це свідчить довідка з матеріалів тендерної документації. Так само виглядає скромною і матеріально-технічна база, із якою "Метротунельпроект" збирається виконувати коригування та розробку проектної документації цілої дільниці Святошино-Броварської лінії метрополітену. Принтер, плоттер, багатофункціональний пристрій, 15 персональних комп'ютерів і два ноутбуки в одній мережі - ось і весь арсенал. Утім, і цього компанії вистачило, аби спроектувати будівництво багаторівневого паркінгу з об'єктами транспортної інфраструктури, приміщеннями торговельно-офісного та соціально-побутового призначення на Оболонському проспекті столиці та другої нитки головного міського каналізаційного колектора.

"Так, у нас небагато проектантів, - відповів Вадим Гришко по телефону на запитання, якими силами "Метротунельпроект" виконуватиме проектування. - Але це дуже кваліфіковані конструктори, з багаторічним практичним досвідом проектування особливо складних проектів. Частина проектантів прийшла працювати до нас з "Укрметротунельпроекту", частина - з приватних проектних компаній. У фаховості наших працівників я не сумніваюся. Чимало із них мають кваліфікаційні сертифікати відповідального виконавця окремих видів робіт, пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури найвищого рівня складності".

Але чи вистачить робочих рук для коригування такого складного проекту? Вадим Гришко запевняє, що до роботи буде залучено дуже кваліфікованого субпідрядника - проектний інститут "Укрспецтунельпроект".

"Ми не самі виконуватимемо проектування будівництва дільниці метрополітену. Субпідрядною спеціалізованою організацією у нашій конкурсній пропозиції виступає проектний інститут "Укрспецтунельпроект", який був генеральним проектувальником будівництва Бескидського тунелю", - розповів директор "Метротунельпроекту".

Зі штату "Укрспецтунельпроекту", який очолює Вадим Волинський, до проектних робіт будівництва ділянки метрополітену долучаться іще 18 проектантів. Згідно з матеріалами тендерної документації, проектний інститут "Укрспецтунельпроект" володіє значною номенклатурою обладнання, обчислювальної та розмножувальної техніки, оргтехніки, відповідного програмного забезпечення, необхідного для виконання проектних і вишукувальних робіт. Що ж до досвіду проектних робіт, то, окрім Бескидського тунелю, в останні 10 років "Укрспецтунельпроект" спроектував майже всю підземну інфраструктуру Ашгабата (Туркменістан), автомобільний тунель завдовжки 254 м у Севастополі та кілька інфраструктурних об'єктів та гілок метрополітенів у столицях країн СНД. Також інститут є проектувальником протизсувних споруд на Печерську та Парковій дорозі в Києві.

Відповідно до умов тендеру, компанія-переможець має провести коригування проекту й після його затвердження розробити робочу документацію для будівництва дільниці "Святошин" - "Новобіличі" до 2022 року. У "Метротунельпроекті" кажуть, що впораються із завданням за 21 місяць.

"Коригування та розробку робочої документації завершимо до кінця 2018 року, далі триватиме її експертиза та затвердження. Щоби пришвидшити роботи на стадії будівництва, проектні роботи проведемо відповідно до технологій будівництва метрополітену, які застосовує турецька компанія Limak. Ці технології дозволяють скоротити тривалість будівельних робіт із 5 років до 3 із економією до 20 відсотків кошторису. Саме такий проект, розроблений фахівцями нашої компанії, Limak зараз реалізує у Дніпрі", - розповів Вадим Гришко.

Турецький холдинг Limak спеціалізується на будівництві аеропортів, тунелів і метро. Окрім проекту в Дніпрі, який реалізується за фінансового донорства Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку, в інших країнах турки споруджують кілька ліній метрополітену загальною кількість станцій у понад 60. За словами Вадима Гришка, новітні технології турецької компанії варто використати не лише при розбудові гілок метрополітену у столиці, а й при спорудженні лінії до Борисполя.

"Limak за п'ять місяців побудував 17-кілометрову, з 9-ма станціями лінію метро, яка з'єднала турецьке місто Анталія із міжнародним аеропортом. Сполучна лінія метро від станції "Червоний Хутір" до терміналу "D" аеропорту "Бориспіль" має довжину 18,5 км. Тобто, завдання практично ідентичне. Реалізувати його, принаймні проектну частину, можна за півтора-два роки. А далі - справа за фінансуванням будівництва", - каже Вадим Гришко.

Що ж, із плануванням у нас завжди значно краще, аніж із реалізацією. Про нові терміни відкриття станцій Київського метрополітену доводилося чути вже не один десяток разів, а значна частина робіт і досі залишаються на папері. Розроблені за десятки мільйонів гривень проекти доводиться коригувати кожні 2-3 роки, адже змінюються не лише державні будівельні норми, а й умови землевідводів та енергетичних підключень, карти прокладених комунікацій, обсяги капіталовкладень і десятки інших параметрів. Проте узгодити всі змінні вдається не завжди. Приміром, проект будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від Сирця на житловий масив Виноградар із електродепо у Подільському районі, розробляти який за 140,6 млн. грн. у вересні 2016 року доручили компанії "Київметропроект", потребує внесення змін у Генеральний план міста, якому не відповідає розташування станції "Мостицька". А це, знову ж таки, додаткові видатки з бюджету. І поки вносяться зміни, проект втрачає актуальність - і тендер на коригування доводиться оголошувати знову. Можливо, будівництво гілки метро до Новобіличів нарешті переломить цю нездорову традицію розтринькування грошей громади.

Источник: Деловая Столица

Теги: Транспорт

Переслать ссылку на эту страницу Переслать ссылку на эту страницу
Вызвать окно печати / Распечатать Вызвать окно печати / Распечатать


В раздел Транспорт

Предыдущие материалы
• 18 сентября 2017 13:43
"Азовское озеро". Керченский мост закрывает украинское Приазовье
• 18 сентября 2017 13:25
Дизель под напряжением
• 13 сентября 2017 12:11
Разобрать по винтикам. Владельцы "литовцев" активно избавляются от авто
• 13 сентября 2017 11:47
Повстання машин: чим завершився перший протест "бляхарів" і що далі
• 12 сентября 2017 12:15
Станет ли литий новым бензином?
• 12 сентября 2017 12:07
"Укрзализныця" с начала года получила около 140 млн грн чистой прибыли
• 12 сентября 2017 11:05
Каждому свое. Почему "евробляхеры" оставят власть в покое
• 07 сентября 2017 19:55
Google запустил в Украине сервис поиска авиабилетов
• 07 сентября 2017 13:11
Кабмин одобрил реконструкцию четырех региональных аэропортов Украины
• 06 сентября 2017 15:23
Київські дороги матимуть незалежного контролера

Все статьи »



Поиск по сайту

Расширенный поиск


НОВОСТИ / Транспорт

23 октября 2014 11:13 «Днепровагонмаш» получил в 17 раз меньше чистой прибыли


15 января 2014 16:47 Правительство приняло Концепцию Госпрограммы развития украинского автопрома на период до 2020 года


08 января 2014 19:57 Развитие судостроения очень важно, прежде всего, для юга Украины – В. Мутниян


25 ноября 2013 14:30 Правительство займется развитием украинского Придунавья


25 ноября 2013 13:33 Эксперт: в Евросоюзе украинское машиностроение ждет полный крах


13 ноября 2013 11:17 Финансирование Программы развития самолетостроения 2020 может составить более 37 млрд. гривен


25 сентября 2013 18:29 Украина и Китай могут обеспечить Европу автомобилями и текстилем — эксперт


24 сентября 2013 11:41 Авиасообщение между Украиной и США существенно оживится – иностранный эксперт

Все новости »



ИНТЕРЕСНЫЕ ФАКТЫ
Загрузка ...

Информер, RSS-ленты, прием пресс-релизов, перепечатка материалов   |   Купить рекламное место   |   Редакция, контакты, вакансии

© 2005 www.economica.com.ua

"Экономика" приветствует републикации своих материалов с обязательной ссылкой на источник в виде текстовой строки вида “Источник www.economiсa.com.ua” и ссылки на данный портал.

Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентство "Українські Новини", в каком-либо виде строго запрещено

Rambler's Top100


строительная бригада бесплатные объявления