02 февраля 2021 16:44

Приглашение в эту соцсеть продавали на eBay за 1000 долларов. Почему Clubhouse так популярен

Подкаст, частью которого может стать каждый. В чем "фишка" новой соцсети Clubhouse, которую оценивают в миллиард долларов

Приглашение в эту соцсеть продавали на eBay за 1000 долларов. Почему Clubhouse так популярен

Минулого місяця серед європейських, у тому числі українських, користувачів почала набирати популярності соціальна мережа Clubhouse.

Її у березні 2020 року запустили підприємець Пол Девісон, який продав два свої стартапи – Highlight та Shorts – фотохостингу Pinterest, та колишній співробітник Google Рохан Сет.

У травні 2020 року доступ до програми мали лише 1 500 осіб, переважну більшість яких становили технологічні інвестори та зірки. У ці дні американський венчурний фонд Andreessen Horowitz інвестував у неї 12 млн дол. Уже тоді Clubhouse оцінювався в 100 млн дол.

У січні 2021 року відбувся другий раунд залучення інвестицій, проте сума угоди невідома. За даними The Information, компанію оцінюють уже 1 млрд дол, а активними користувачами додатка є 2 млн осіб.

Як це працює

Clubhouse – це голосова соціальна мережа, де користувачі можуть спілкуватися у віртуальних кімнатах-чатах.

"Коли ви відкриваєте програму, то бачите "кімнати", повні людей, які розмовляють. Усі вони відкриті, щоб ви могли заходити та виходити, досліджуючи різні розмови.

Це місце для зустрічей з друзями та новими людьми по всьому світу, щоб розповідати історії, ставити запитання, дискутувати, учитися та вести імпровізовані бесіди на тисячі різних тем", – описують додаток у гайді для новачків.

Саме в кімнатах "уся магія" Clubhouse. У кожній з них користувач може бути модератором, спікером чи слухачем.

Якщо користувач створює кімнату, він автоматично стає її модератором і має можливість не лише говорити, а й давати комусь слово, вимикати звук будь-якого користувача і навіть видаляти з кімнати.

Щоб говорити в кімнаті, спікеру потрібно лише підняти руку, і модератор надасть слово. Слухачі – насолоджуються бесідами.

Кімнати поділяються на публічні, доступні лише підписникам або членам певного клубу. Також є функція бесід з людьми "тет-а-тет".

Кімнати відрізняються за тематикою та сферами інтересів. Щоб пропонувалися релевантні теми для прослуховування, треба обрати свої інтереси: технології, спорт, навчання, розваги, здоров'я, лайфстайл, мистецтво.

Чому це працює

Тестова група описувала додаток як "комбінування прослуховування подкасту під час прокрутки стрічки Twitter та відвідування zoom-конференції". До того ж подкаст інтерактивний – з пасивного слухача кожен може стати активним спікером.

Інша відмінність додатка в тому, що дивитися на екран не обов'язково. Отже, користуватися ним можна під час заняття домашніми справами, поїздок у транспорті, пробіжок чи звичайного лежання на дивані. Саме тому Clubhouse називають "додатком для AirPods", бо вмикати його можна як фонову музику.

Clubhouse вважають додатком для обраних, і недарма.

По-перше, доступ до соцмережі можна отримати за запрошенням користувача. Інший варіант – завантажити додаток в App Store, подати заявку і чекати підтвердження. Станеться це, скоріш за все, після відкриття додатка для всіх охочих.

У користувачів є по два запрошення, які програма пропонує надіслати to great potential addition. Надалі запрошення розподіляються на основі внеску в програму. Для цього потрібно організовувати бесіди або долучатися до  існуючих.

У США додаток став настільки популярним, що запрошення почали продавати на eBay. Ціни коливалися від 250 дол до 1 тис дол. У Німеччині, де Clubhouse став найбільш скачуваним у січні додатком для iOS, за запрошення просили до 100 євро. Згодом ціна знизилася до 5 євро.

По-друге, треба мати айфон, адже програма доступна лише на iOS.

До того ж додаток створили в період карантинних обмежень, коли люди сидять вдома, але прагнуть соціалізації. Плюсом стало і те, що не треба вмикати відео: користувачам не доводиться чепуритися та налаштовувати світло.

Одна з ключових особливостей, яку оцінюють неоднозначно, це "те, що було сказане в Clubhouse, залишається в Clubhouse": запис розмов не проводиться і вони не зберігаються. Якщо увімкнути запис екрана – отримуєш попередження, яке загрожує блокуванням акаунту.

Саме тому в користувачів складається враження, що вони мають якомога більше часу перебувати в додатку, щоб не пропустити щось цікаве та важливе. У середньому користувачі проводять у Clubhouse 11-22 год на тиждень.

Підігрівають інтерес до додатка знаменитості. Індійський твітер вибухнув у пошуку запрошень до Clubhouse, коли популярні інвестори Силіконової долини Навал Равікант та Баладжі Срінівасан оголосили про сесію Startup Bharat у Clubhouse. 31 січня новину про сесію в Clubhouse затвітив Ілон Маск.

Коли Маск виклав у твітер відео з додатка Reface, його завантаження зросли у понад 100 разів, а коли засновник Tesla та SpaceX змінив свою інформацію у твітері на "#bitcoin", курс криптовалюти зріс на 20%. Тож можна чекати нової хвилі інтересу і до Clubhouse.

На платформі проводяться ток-шоу знаменитостей, театральні та музичні вистави, вечори диджеїв, швидкі побачення, семінари, соціально-політичні дискусії. Почути в додатку можна Ештона Катчера, Кріса Рока, Дрейка, Кевіна Харта.

Підводне каміння

Звичайно, все не так гладко, є і проблеми. Ключова – модерування вмісту, яке не є досконалим.

Саме через мову ворожнечі в кімнатах додаток потрапляв у скандали, найгучніший з яких – з журналісткою The New York Times Тейлор Лоренц.

Після того як журналістка залишила одну з кімнат, учасники почали активно обговорювати саму Лоренц. Після сварки у твітері з колишнім технічним директором Coinbase Балайджи Шрінівасаном вона скаржилася на переслідування з його боку, а відвідувачі кімнати говорили, що вона користується тим, що вона жінка, і грає роль жертви.

Сама Лоренц у твітері продовжує збирати історії булінгу в Clubhouse.

Інший випадок трапився з темношкірою жінкою-лікаркою. Вона розповідала про дезінформацію стосовно вакцин проти COVID-19, а підписники однієї із знаменитостей з понад 1 млн фоловерів почали знущатися з неї і змусили покинути кімнату. Пізніше повідомлялося, що ця лікарка здійснила спробу самогубства.

Засновники відзначили, що однозначно засуджують прояви расизму, мову ворожнечі та жорстоке поводження в клубі. Проте чи планують вони посилювати модерацію контенту, невідомо.

Також сервіс критикують за те, що він просить надати доступ до Instagram, Twitter і списку контактів. Запрошення відбувається за номером телефону, що не є безпечним з точки зору захисту даних.

Clubhouse усвідомлює свої недоліки. Можливо, саме тому він поки що не виходить з beta-версії. Розробники обіцяють, що додаток стане доступним для всіх, проте коли це станеться – невідомо.

За словами розробників, з відкриттям планується ввести монетизацію контенту, платні підписки та донати.

Чи не втратить Clubhouse свою популярність разом з елітарністю або із закіченням локдауну?

Автор
Економічна правда