Основна пенсія та бали за внески: представлено проект великої пенсійної реформи.

Цю інформацію передає РБК-Україна, посилаючись на проект закону, який викладено для обговорення на вебсайті ФПУ.

Міністерство планує представити оновлену версію закону "Про обов'язкове державне пенсійне страхування".

У міністерстві сподіваються, що цей законопроєкт сприятиме збільшенню пенсій для 80% пенсіонерів та допоможе усунути дисбаланс у розмірах пенсій, які були призначені в різні роки.

Також очікується, що процес обліку пенсійних прав стане більш зрозумілим, а люди зможуть легше усвідомлювати, який розмір пенсії їм належить у майбутньому.

У пояснювальній записці до проекту підкреслюється необхідність усунення дисбалансів у системі солідарного пенсійного забезпечення. Запропоновано впровадження єдиних критеріїв для обчислення пенсій, а також забезпечення прозорої взаємозалежності між величиною сплаченого страхового внеску та розміром пенсійних виплат.

Зокрема, планується використовувати дані про суми сплачених страхових внесків для розрахунку розміру пенсії, а не інформацію про заробіток (дохід), з якого були сплачені ці внески.

До розміру солідарної пенсії не застосовуватиметься обмеження її максимальним розміром.

Пропонується впровадження базової пенсії, яка могла б замінити існуючу громіздку й непрозору систему численних доплат та "дотяжок", що не мають статусного характеру.

"Фактично мова йде про поглинання таких доплат однією сумою - базовою частиною пенсії. Крім того, базова частина пенсії забезпечить мінімальний рівень пенсійного забезпечення в солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування для осіб, які набули право на пенсію за віком", - йдеться в документі.

Пропонується виключити з поняття "пенсія" всі надбавки та інші виплати, які мають статусний характер або є привілеями, встановленими іншими законодавчими актами, і які фінансуються за рахунок державного бюджету. Запропоновано систематизувати норми законодавства щодо таких доплат і привілеїв в єдиному законі про державні соціальні доплати для пенсіонерів та інших категорій отримувачів виплат, замість розподілу їх між численними законодавчими актами.

Пенсія за віком формується з двох основних складових: базової та страхової частин.

Розмір основної частини пенсії за віком дорівнює 30% від мінімальної заробітної плати, яка встановлена на цей рік, з урахуванням відрахувань податків та інших обов'язкових внесків.

Розмір страхової частини пенсії обліковується, як похідна від суми внесків, які особа сплатила протягом всього періоду своєї зайнятості.

Вартість одного балу обчислюється за певною формулою, що враховує середню заробітну плату, з якої були сплачені страхові внески за попередній рік, а також 4200 – середню кількість балів, яку особа може отримати за 35 років страхового стажу при внесках.

Вартість одного бального показника встановлюється Кабінетом Міністрів і затверджується на річній основі, починаючи з 1 березня.

Законопроєкт передбачає зміну підходів до перерахунку пенсій у контексті індексації. Зважаючи на те, що основним показником рівня пенсійного забезпечення є коефіцієнт заміщення — тобто відсоток від заробітної плати, а також враховуючи, що темпи зростання заробітної плати в середньо- та довгостроковій перспективах, зазвичай, перевищують темпи інфляції, пропонується проводити осучаснення страхової частини пенсії відповідно до рівня зростання середньої заробітної плати.

"Рівень пенсій буде корелювати з економічними змінами: якщо заробітні плати зростають (збільшуючи надходження від внесків), то й пенсії зростуть; якщо ж зростання заробітних плат сповільниться, відповідно, зростання пенсій також уповільниться," - зазначено в пояснювальній записці.

Також змінюються підходи до перерахунку пенсії для осіб, які продовжили працювати на пенсії. Для працюючих пенсіонерів перерахунок пенсій відбуватиметься автоматично, щороку. Розмір пенсії збільшуватиметься з урахуванням кількості набутого додаткового стажу.

Для створення прозорої та справедливої пенсійної системи, яка функціонуватиме за принципами математичного моделювання на основі актуарних прогнозів без зовнішнього втручання, всі додаткові переваги (такі як доплати, надбавки, підвищення, кратне зарахування стажу тощо), що визначені різними законодавчими актами, будуть виведені з пенсійної структури солідарної системи. Вони стануть окремими виплатами у вигляді державних соціальних доплат для пенсіонерів.

Усі існуючі на даний момент доплати, підвищення, додаткові пенсії, надбавки та інші види фінансової підтримки для пенсіонерів, що мають умовно статусний характер або були надані за певні досягнення чи особливості професійної діяльності (які не підпадають під страхові засади), залишаться в силі та будуть об'єднані в єдиному законодавчому акті (оновлена версія закону "Про пенсії за особливі заслуги"). Відповідно, положення, які наразі регулюють ці виплати в окремих законах, знайдуть своє місце в цьому новому законі.

Розмір додаткових державних соціальних виплат до пенсій для різних категорій громадян буде визначатися у вигляді відсотка від базової величини. На початковому етапі реформи ця базова величина відповідатиме рівню прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Надалі, величина базового показника буде затверджуватися Верховною Радою України в рамках закону про державний бюджет на відповідний рік, з урахуванням економічного зростання.

Державні соціальні доплати одержувачам пенсії та деяких інших виплат здійснюватимуться за рахунок коштів державного бюджету та продовжать виплачуватися Пенсійним фондом України разом з виплатою пенсії, зазначається по пояснювальній записці.

Законопроєкт передбачає розширення можливостей пенсійного забезпечення для осіб, які досягли віку 65 років, але не мають необхідного страхового стажу, незважаючи на те, що вони сплатили значні суми страхових внесків.

Зокрема, пропонується надати можливість виходу на пенсію за віком для осіб, які досягли 65-річчя, без врахування наявного страхового стажу, який наразі становить мінімум 15 років. Однак, для отримання пенсії, ці особи повинні сплатити внески, що в сумі дорівнюють внескам за 30 років роботи з мінімальною заробітною платою.

При цьому інші чинні параметри щодо визначення права на пенсію (вимоги до страхового стажу та віку виходу на пенсію) залишаються без змін.

#Інфляція #Податок #Сміливіше. #Економіка #РБК-Україна #Уряд України #Верховна Рада #Нормативно-правовий акт #Пенсіонерка #Законодавство #Державний бюджет #Пенсія #Соціальна нерівність #Прожитковий мінімум #Страхування #Мінімальна заробітна плата #Працездатність людини #Математична модель

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
"Зимова підтримка: Куди спрямувати 1000 грн від держави - новини bigmir)net"
1550 нових робочих місць і 2,4 млрд грн інвестицій: Уряд зареєстрував новий індустріальний парк у Хмельницькій області.
Схеми шахрайства з "тисячею Зеленського": жінка позбулася близько 100 тисяч гривень.
Теги