Замість підвищення тарифів, "Укрзалізниці" та іншим держмонополіям варто зосередитися на боротьбі з корупцією, ефективному управлінні витратами та їх скороченні, а також оптимізації закупівель.
Про це повідомив Станіслав Зінченко, керівник GMK Center, коментуючи пропозиції щодо збільшення тарифів на транспортування газу та вантажні перевезення УЗ, які наразі розглядаються Кабінетом Міністрів і НКРЕКП.
"Наші європейські та світові партнери інвестують в інфраструктуру. Але для того, щоб отримати кошти від Європейського Союзу, від ЄБРР або японського уряду, потрібно працювати! Робити проєкти, показувати ефективність. Ну, це ж потрібно щось робити. А є дуже легке адміністративне рішення - просто підняти тарифи. Хоча саме залучення зовнішніх інвестицій дозволить забезпечити стабільний розвиток без негативних наслідків для галузей та економіки", - наголосив експерт.
Він також наголосив, що обсяг зовнішніх фінансових вливань в Україну має тенденцію до зниження, і наші партнери прямо рекомендують уряду звертати увагу на внутрішні ресурси та можливості. Відтак, актуальним є зосередження зусиль на стимулюванні економічного зростання.
"Нам необхідно зосередитися на розвитку власної промисловості, яка здатна забезпечити валютні надходження, створення нових робочих місць, надходження податків і залучення інвестицій. Однак, якщо тарифи підвищать, це може призвести до зниження виробництва та експорту сталі та залізної руди на 15% у 2025 році в порівнянні з поточним роком. До війни гірничо-металургійний комплекс складав 10% ВВП та 25% експорту. Відсутність виробництва сталі унеможливлює відновлення інфраструктури, житла і країни в цілому. Водночас, уряд та Верховна Рада, на жаль, приймають рішення, які лише підривають нашу економічну і промислову основу, ускладнюючи відновлення після війни", – підсумував експерт.
Згідно з інформацією, НКРЕКП з 1 січня 2025 року планує збільшити тариф "Укренерго" на передачу електричної енергії майже на 30%. Крім того, на розгляд Комісії винесено проект, який передбачає підвищення тарифів на транспортування газу більш ніж на 300%. Додатково, "Укрзалізниця" ініціювала пропозицію про збільшення тарифу на вантажні перевезення на 40%, яку розгляне міністр відновлення Олексій Кулеба.
Бізнес-асоціації висловили своє незадоволення щодо можливого підвищення тарифів, наголошуючи на серйозних негативних наслідках для економіки. Наприклад, Дунайське пароплавство попередило про намір зупинити свій флот у разі, якщо тарифи на вантажні перевезення УЗ зростуть. Також АрселорМіттал Кривий Ріг висловив занепокоєння щодо можливого закриття підприємства, де працюють близько 20 тисяч осіб.
#сталь #Електрична енергія #Природний газ #Податок #Європейський Союз #Економіка #Уряд України #Інвестиції #Експорт #Українська залізниця #Валовий внутрішній продукт #Корупція #Робити #АрселорМіттал Кривий Ріг #Залізна руда #Європейський банк реконструкції та розвитку #Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг