Два роки без підвищення. Укразалізниця ухвалила рішення про збільшення тарифів на вантажні перевезення.

Наглядова рада АТ Укрзалізниця (УЗ) погодила пропозицію правління щодо індексації тарифів на перевезення вантажів, яка для набуття чинності має бути затверджена Тарифною радою при Міністерстві розвитку громад і територій.

Прес-служба компанії повідомила, що "тарифи на вантажні залізничні перевезення не переглядалися майже два роки — з літа 2022 року, а попередня корекція не забезпечила економічно обґрунтованого рівня цін. За цей період індекс цін виробників промислової продукції зріс до 176,4%. У той же час, залізничники виступили з пропозицією обмежити підвищення тарифів значно меншими темпами: всього на 37%, що становитиме приблизно 13% у річному вимірі, враховуючи, що з моменту останньої індексації пройшло вже 2,5 року", — йдеться в заяві прес-служби.

Зазначається, що пропозиції щодо підвищення тарифів було затверджено правлінням УЗ ще 5 грудня 2024 року.

У компанії зазначили, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 року № 1392 "Щодо забезпечення прозорості державної тарифної політики в сфері перевезення вантажів залізницею в Україні", тарифи на такі перевезення підлягають щорічній індексації.

"На жаль, ця норма не виконувалася регулярно, і динаміка індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення суттєво відстала від змін цін на основні ресурси, які споживає залізниця", -- повідомили в УЗ.

Компанія зазначила, що з моменту останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення влітку 2022 року ціни на електроенергію зросли на 166%, дизель -- на 110%, запчастини для тепловозів -- на 217%, запчастини для електровозів -- на 22%, підшипники -- на 37%, колеса суцільнокатані - на 20%.

Вказується, що це обмежило компанію у можливостях проводити ремонти інфраструктури та рухомого складу в достатньому обсязі, а також індексувати заробітні плати залізничників. Більш ніж 10 тисяч з них наразі захищають Україну в рядах Збройних Сил, що ускладнює виконання соціальних зобов'язань перед ними.

"Оновлення тарифів на вантажні перевезення є ключовим для забезпечення стабільної роботи Укрзалізниці та дотримання безпекових норм. Рівень підвищення тарифів було визначено як мінімально необхідний для покриття операційних витрат і проведення критично важливих ремонтій інфраструктури," - зазначив голова наглядової ради УЗ Хафера Гепард у коментарі пресслужби компанії.

Згідно з інформацією, очікувана індексація дозволить забезпечити фінансування ремонту рухомого складу та інфраструктури на найнеобхіднішому рівні. В іншому випадку можуть виникнути серйозні ризики для стабільного та безпечного функціонування критично важливої інфраструктури країни.

Голова правління УЗ Олександр Перцовський пообіцяв відкрито презентувати та пояснити клієнтам зміни, що готуються у вантажних тарифах.

"Ми відкрито представимо та пояснимо нашим клієнтам пропозиції щодо індексації — як великим, так і малим вантажовідправникам з різних галузей економіки. Також ми зафіксуємо їхні очікування щодо компенсаторів та операційних покращень від Укрзалізниці," — зазначила прес-служба Перцовського.

За його словами, індексація тарифів критично необхідна, щоб умови праці залізничників принаймні не погіршувалися. "При цьому ми суттєво заборгували самим залізничникам -- рівень оплати їхньої праці суттєво нижчий за середній по промисловості, а низку соціальних виплат зупинено", -- зазначив голова правління.

Відповідно до інформації, наданої ресурсом YouControl, доходи УЗ за перші дев'ять місяців 2024 року збільшилися на 16,4% у порівнянні з тим же періодом 2023 року, досягнувши 78,01 млрд грн. Водночас чистий прибуток знизився майже в п'ять разів, склавши 1,66 млрд грн.

#Електрична енергія #Економіка #Україна #Уряд України #Інфраструктура #Українська залізниця #Чистий прибуток #Вантаж #Технічний стандарт #Дизельний двигун #Робити #Акціонерне товариство #Ремонт #Залізничний транспорт #Локомотив внутрішнього згоряння #Електровоз #Рухомий склад

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
"Зимова підтримка: Куди спрямувати 1000 грн від держави - новини bigmir)net"
1550 нових робочих місць і 2,4 млрд грн інвестицій: Уряд зареєстрував новий індустріальний парк у Хмельницькій області.
Схеми шахрайства з "тисячею Зеленського": жінка позбулася близько 100 тисяч гривень.
Теги