Наглядова рада АТ Укрзалізниця (УЗ) погодила пропозицію правління щодо індексації тарифів на перевезення вантажів, яка для набуття чинності має бути затверджена Тарифною радою при Міністерстві розвитку громад і територій.
Прес-служба компанії повідомила, що "тарифи на вантажні залізничні перевезення не переглядалися майже два роки — з літа 2022 року, а попередня корекція не забезпечила економічно обґрунтованого рівня цін. За цей період індекс цін виробників промислової продукції зріс до 176,4%. У той же час, залізничники виступили з пропозицією обмежити підвищення тарифів значно меншими темпами: всього на 37%, що становитиме приблизно 13% у річному вимірі, враховуючи, що з моменту останньої індексації пройшло вже 2,5 року", — йдеться в заяві прес-служби.
Зазначається, що пропозиції щодо підвищення тарифів було затверджено правлінням УЗ ще 5 грудня 2024 року.
У компанії зазначили, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 року № 1392 "Щодо забезпечення прозорості державної тарифної політики в сфері перевезення вантажів залізницею в Україні", тарифи на такі перевезення підлягають щорічній індексації.
"На жаль, ця норма не виконувалася регулярно, і динаміка індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення суттєво відстала від змін цін на основні ресурси, які споживає залізниця", -- повідомили в УЗ.
Компанія зазначила, що з моменту останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення влітку 2022 року ціни на електроенергію зросли на 166%, дизель -- на 110%, запчастини для тепловозів -- на 217%, запчастини для електровозів -- на 22%, підшипники -- на 37%, колеса суцільнокатані - на 20%.
Вказується, що це обмежило компанію у можливостях проводити ремонти інфраструктури та рухомого складу в достатньому обсязі, а також індексувати заробітні плати залізничників. Більш ніж 10 тисяч з них наразі захищають Україну в рядах Збройних Сил, що ускладнює виконання соціальних зобов'язань перед ними.
"Оновлення тарифів на вантажні перевезення є ключовим для забезпечення стабільної роботи Укрзалізниці та дотримання безпекових норм. Рівень підвищення тарифів було визначено як мінімально необхідний для покриття операційних витрат і проведення критично важливих ремонтій інфраструктури," - зазначив голова наглядової ради УЗ Хафера Гепард у коментарі пресслужби компанії.
Згідно з інформацією, очікувана індексація дозволить забезпечити фінансування ремонту рухомого складу та інфраструктури на найнеобхіднішому рівні. В іншому випадку можуть виникнути серйозні ризики для стабільного та безпечного функціонування критично важливої інфраструктури країни.
Голова правління УЗ Олександр Перцовський пообіцяв відкрито презентувати та пояснити клієнтам зміни, що готуються у вантажних тарифах.
"Ми відкрито представимо та пояснимо нашим клієнтам пропозиції щодо індексації — як великим, так і малим вантажовідправникам з різних галузей економіки. Також ми зафіксуємо їхні очікування щодо компенсаторів та операційних покращень від Укрзалізниці," — зазначила прес-служба Перцовського.
За його словами, індексація тарифів критично необхідна, щоб умови праці залізничників принаймні не погіршувалися. "При цьому ми суттєво заборгували самим залізничникам -- рівень оплати їхньої праці суттєво нижчий за середній по промисловості, а низку соціальних виплат зупинено", -- зазначив голова правління.
Відповідно до інформації, наданої ресурсом YouControl, доходи УЗ за перші дев'ять місяців 2024 року збільшилися на 16,4% у порівнянні з тим же періодом 2023 року, досягнувши 78,01 млрд грн. Водночас чистий прибуток знизився майже в п'ять разів, склавши 1,66 млрд грн.
#Електрична енергія #Економіка #Україна #Уряд України #Інфраструктура #Українська залізниця #Чистий прибуток #Вантаж #Технічний стандарт #Дизельний двигун #Робити #Акціонерне товариство #Ремонт #Залізничний транспорт #Локомотив внутрішнього згоряння #Електровоз #Рухомий склад