Росія в обхід санкцій масово отримує важку будівельну техніку західного виробництва - бульдозери, екскватори, трактори трактори таких компаній, як New Holland (Італія), Claas (Німеччина), Case (США) - через Грузію. Ця техніка формально експортується до Вірменії, Киргизстану чи Узбекистану, але фактично потрапляє до Росії, що підтверджується статистичними розбіжностями між даними країн-експортерів і країн-отримувачів.
Цю інформацію висвітлює розслідування грузинського медіа iFact. Незважаючи на міжнародні санкції, які були введені проти Росії після її повномасштабної агресії, країна-агресор все ще отримує західну техніку.
З 2022 року до квітня 2025 року Грузія офіційно експортувала 2403 одиниці будівельної техніки до Вірменії, Азербайджану та країн Центральної Азії. Серед експонованих брендів були New Holland (Італія), Klaas (Німеччина), Kajik і Case (США). Для порівняння, за три роки до цього (2019-2021) обсяги експорту становили лише приблизно 1000 одиниць.
В дійсності, техніка не досягає вказаних держав. Вона потрапляє до Росії як безпосередньо, так і через посередників, що підтверджується відсутністю відповідних даних у національних статистичних звітах країн-отримувачів. У дослідженні наведено кілька прикладів маніпуляцій:
Один з ключових шляхів для обхідних схем, що потрапили під санкції, проходить через Туреччину, Грузію, Владикавказ і далі в Росію. У жовтні 2024 року через пункт пропуску Сарпі до Грузії було ввезено 80 екскаваторів-навантажувачів марки Case, які згодом вирушили до Росії через перевал Ларс. Отримувачем вантажу стала російська фірма Higer Bus Rus, а серед постачальників були підприємства з Туреччини.
Грузія, незважаючи на свою офіційну позицію щодо підтримки санкцій, фактично перетворилася на центр для транспортування техніки, що підпадає під обмеження. Ланцюг постачання, сформований після лютого 2022 року, діє в обхід міжнародного тиску. Аналітики зазначають, що подібна діяльність стала можливою завдяки терпимості або байдужості з боку грузинських властей, які не контролюють реальний напрямок експорту.
Грузія, попри офіційну позицію щодо підтримки санкцій, де-факто стала хабом для перевезення підсанкційної техніки. Ланцюжок постачання, налагоджений після лютого 2022 року, працює на обхід міжнародного тиску. Експерти вказують, що така діяльність можлива лише за наявності толерантності або байдужості з боку грузинської влади, яка не контролює реальний напрямок експорту.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, у квітні 2025 року Росію залишили ще сім міжнародних компаній, серед яких Goldman Sachs, Caterpillar та YKK. Але попри війну та конфіскації, понад 2200 іноземних компаній досі підтримують економіку РФ, що підживлює бюджет країни-агресора.
#бюджет #Goldman Sachs #Азербайджан #Росія #Економіка #Експорт #Німеччина #Туреччина #Грузія (країна) #Вірменія #Італія #Киргизстан #Узбекистан #Київська Русь #Трактор. #Авіаційний хаб #Центральна Азія #Технологія #Caterpillar Inc. #Сільське господарство Нової Голландії #Claas #Толерантність #Автобус "Хайгер #Владикавказ