Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на виконавчого директора Національної асоціації добувної промисловості України (НАДПУ) Ксенію Оринчак.
Вантажні тарифи "Укрзалізниці", конвертовані в долари, вже перевищують показники 2019-2021 років на 25-60%. Тарифний тиск з боку УЗ став серйозною перешкодою для відновлення виробництва в багатьох секторах.
"Зростання тарифів призведе до підвищення витрат на виробництво нашої продукції, що негативно вплине на нашу конкурентоспроможність на міжнародних ринках. Це, в свою чергу, може викликати зменшення обсягів виробництва, спричинити фінансові збитки та зменшити інвестиційну активність. Якщо хтось вважає, що це лише теоретичні ризики, нагадаю про нещодавнє закриття Заваллівського графітового кар'єру, єдиного в Україні родовища цього матеріалу. Він зупинив свою діяльність через високі тарифи на транспортування та електроенергію, які не дозволили йому конкурувати з китайськими постачальниками", - підкреслила Оринчак.
Вона також зазначила, що підвищення тарифів може спонукати перевезення вантажів з залізниці на автомобільний транспорт. Значне зростання кількості вантажівок, що перевозять різні види сировини, може суттєво погіршити стан автомобільних доріг, який і до початку війни залишався незадовільним.
"Зростання тарифів УЗ стане серйозним випробуванням для соціальної сфери, особливо в регіонах, де мешканці залежать від видобувної промисловості не лише в контексті зайнятості, але і в доступі до основних соціальних послуг. Це може призвести до зниження фінансування медичних закладів, шкіл, дитячих садків та соціальних ініціатив, а також до скорочення зарплат працівників і зменшення інвестицій в інфраструктуру у містах, де розташовані ці підприємства," - зазначила Оринчак.
Вона зазначила, що замість збільшення тарифів, УЗ повинна концентруватися на оптимізації витрат, вдосконаленні управлінських процесів і залученні інвестицій у розвиток інфраструктури. Такий підхід сприятиме стійкому розвитку без негативного впливу на галузь та економіку загалом.
"УЗ має всі умови для зниження вантажних тарифів на 15-20%, не втрачаючи рентабельності та показуючи прибутковість. Довгостроковим же рішенням проблеми є демонополізація "Укрзалізниці" та виокремлення конкурентних послуг (таких як тяга), і розподіл інфраструктурних послуг з регулюванням тарифів Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту", - резюмувала Оринчак.
Раніше Орест Климпуш, голова Федерації роботодавців транспорту, висловив думку, що підвищення тарифів на залізницях України в умовах воєнного стану є помилковим кроком. Він зазначив, що це може призвести до переміщення вантажів на автомобільний транспорт, що загрожує дорогам, на які було витрачено мільярди гривень. Окрім того, такі дії можуть підорвати довіру населення до рішень уряду.
#Електрична енергія #Економіка #РБК-Україна #Інвестиції #Китай (регіон) #Прибуток (економіка) #Інфраструктура #Українська залізниця #Конкуренція (економіка) #Воєнний стан #Лікарня #Вантаж #Норма прибутку #Робити #Собівартість #Конкуренція (компанії) #Автомобільний транспорт #Кар'єр #Орест Климпуш #Дитячий садок