Збільшення тарифів на вантажні перевезення "Укрзалізниці" ускладнить процес відновлення України та підвищить його витрати, - стверджують представники галузі будівельних матеріалів.

Перспективна реновація зруйнованих міст на півночі та сході України може суттєво подорожчати, якщо "Укрзалізниця" вирішить підвищити тарифи на вантажні перевезення.

Цю інформацію озвучив Костянтин Салій, голова Спілки виробників будматеріалів, під час обговорення загроз, що стоять перед галуззю та державним бюджетом, повідомляє УНІАН.

За інформацією Салія, більшість компаній, які постачають матеріали для будівельної індустрії, знаходяться на лівому березі України, зокрема в Чернігівській, Сумській та інших областях, що межують з фронтом. Чимало з цих підприємств зазнали руйнувань від бомбардувань або змушені були перемістити свої потужності в інші регіони.

Таким чином, будівельні матеріали знадобиться перевозити на сотні кілометрів з правого берега, що значно збільшить витрати на відновлення.

Крім цього, Салій зазначив, що все більше виробників будівельних матеріалів віддають перевагу автомобільному транспорту для доставки своєї продукції.

"Кабінет Міністрів у такому випадку просто не знатиме, які кошти закладати в бюджет на відновлення Сум, Охтирки та інших міст. Якщо тарифи зростуть, усі ці витрати неминуче перекладатимуть на кінцевого споживача", - зазначив Салій.

Він також підкреслив, що місцеві громади можуть активно долучатися до розвитку залізничної інфраструктури, як це роблять деякі великі міста, які інвестують власні кошти у створення нових маршрутів або в модернізацію платформ. Окрім того, він висловив пропозицію щодо зменшення податкового навантаження на "Укрзалізницю", адже компанія щорічно сплачує приблизно 3 мільярди гривень земельного податку місцевим органам влади, що суттєво обмежує її можливості з підтримки інфраструктури та негативно впливає на тарифну політику.

"В умовах війни доцільно було б звільнити державні землі, які використовуються критично важливими підприємствами, від орендних та екологічних зборів. Це б дозволило знизити витрати "Укрзалізниці" та зменшити тиск на тарифи", - підкреслив Салій.

Він акцентував увагу на готовності бізнесу брати участь у пошуку рішень та закликав уряд до більш активної співпраці з відповідними асоціаціями.

"Ми висловлюємо щиру подяку "Укрзалізниці" за її діяльність. Проте закликаємо міністерства та відповідальних осіб до співпраці з нами. У нас є ряд ідей, і спільними зусиллями можна досягти оптимальних рішень," - зазначив Салій.

Нагадуємо, що "Укрзалізниця" запропонувала підвищити тарифи на вантажні перевезення на 40%. Однак Міністерство економіки висловилося проти цієї ініціативи, зазначивши, що перед підвищенням тарифів "Укрзалізниця" повинна оновити свій тарифний збірник, який не переглядався з 2009 року. У відомстві підкреслили, що просте підвищення тарифів не принесе бажаного результату, оскільки частина вантажів може перейти на автомобільний транспорт або зникнути через зупинку виробництв.

Згідно з попередніми повідомленнями, Всеукраїнський аграрний форум, що об'єднує ключові профільні асоціації, звернувся до прем'єр-міністра України Юлії Свириденко з проханням призупинити заплановане підвищення вантажних тарифів "Укрзалізниці" у 2026 році.

#бюджет #Економіка #Суми Площа #Бізнес #Інфраструктура #Українська залізниця #Споживач #Державний бюджет #Суми #Вантаж #Чернігівська область #Українське незалежне інформаційне агентство #Екологія #Робити #Будівельний матеріал #Автомобільний транспорт #Охтирка

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
"Джокер у колоді": Зеленський потрапив до рейтингу 28 найбільш впливових особистостей Європи за версією журналу Politico.
Які пенсії отримують літні люди в Польщі та Україні: вражаюча різниця.
Як виглядає життя в Сирії через рік після знищення режиму Асада?
Теги