В Росії зростає кількість труднощів з експортом нафти: санкції негативно вплинули на "тіньовий флот".

У ряді держав почали виключати російські танкери, що підпали під санкційні обмеження, зі своїх списків.

Запроваджені санкції суттєво обмежують здатність Російської Федерації реалізовувати свою нафту. Навіть у "тіньового флоту" залишаються все менше шляхів для вивезення "чорного золота".

За інформацією видання Business Insider, російські танкери застосували ряд різних стратегій, щоб обійти санкції та доставити нафту з Росії, приховуючи її походження. До цих тактик належать вимкнення автоматичних систем ідентифікації, подача фальшивих координат та перевантаження вантажу з одного судна на інше.

Проте в даний момент флот, що складається приблизно з 1300 суден, стикається з новою складною ситуацією – зростанням числа кораблів, які опинилися під санкціями. Лише на Барбадосі та в Панамі з реєстраційних списків було виключено більш ніж 100 російських суден унаслідок західних обмежень.

"Ці судна втрачають свої законні можливості для експлуатації в зазначених юрисдикціях, що, у свою чергу, зменшує ймовірність їх доступу до міжнародних портів та страхових послуг", - зазначив Петрас Катінас, аналітик з енергетичних питань Центру досліджень енергетики та чистого повітря.

Як зазначає Амі Даніель, CEO компанії Windward, російські танкери вимушені змінювати свої прапори, аби мати можливість легально заходити в порти. Судна тіньового флоту часто обирають для цього прапори таких країн, як Панама, Ліберія, Маршаллові острови та Мальта.

Росія вже тривалий час застосовує цю стратегію, щоб ухилитися від встановленого країнами "Великої сімки" ліміту ціни на свою нафту, який становить 60 доларів за барель і був введений у грудні 2022 року.

Частина російських суден, які раніше були зареєстровані на Барбадосі, вже змінили свої прапори на танзанійські, а також на прапори Сан-Томе і Прінсіпі, щоб уникнути санкцій.

Однак нещодавні санкції виявилися "досить результативними" в усуненні суден тіньового флоту з комерційної діяльності, зазначає Бенджамін Хілгенсток, старший економіст Київської школи економіки.

"Експерт зауважив, що покупці нафти, банки, залучені до угод, та адміністрації портів стурбовані можливістю потрапляння під санкції, якщо вони матимуть справу з танкерами або їхніми вантажами."

У Київській школі економіки повідомили, що у листопаді доходи від експорту російської нафти зменшилися на 1,1 мільярда доларів, склавши 14,6 мільярда доларів. Це сталося внаслідок введення контрзаходів з боку США, Великої Британії та Європейського Союзу.

"Єдина стратегія "потрійного тиску" підвищує ризики і вартість порушень, запобігає ухиленню від санкцій і посилює відповідальність судновласників і третіх країн", - йдеться в дослідженні.

На думку аналітиків, Захід повинен розширити список суден "тіньового флоту", що підпадають під санкції, щоб завдати ефективного удару по нафтових доходах Росії, оскільки Москва, швидше за все, зможе пом'якшити короткострокові наслідки за допомогою схем обходу таких заходів.

У 2024 році обсяги експорту нафтопродуктів з Росії через морський шлях зменшилися приблизно на 10%. Це стало наслідком атак українських дронів на значні нафтопереробні заводи, підвищення витрат на фінансування та урядових обмежень на експорт бензину.

22 січня стало відомо, що танкери, які раніше перевозили нафту із західних портів Росії, перекидаються на схід. Це необхідно, щоб обслуговувати ключовий маршрут транспортування нафти до Китаю, який постраждав від санкцій США.

Внаслідок цього витрати на транспортування російської нафти марки ESPO до Китаю значно зросли, досягнувши майже п'ятикратного підвищення в порівнянні з показниками до запровадження санкцій США проти нафтового сектору Росії.

28 січня повідомили, що торгівля російською нафтою, яка була запланована на березень у напрямку Азії, призупинилася через значне зростання вартості фрахту танкерів, що не підпадають під санкції США. Крім того, порти Китаю та Індії відмовляються приймати судна, що внесені до "чорного списку".

#золото #порт #Нафтопродукт #Бензин. #Нафта #Європейський Союз #Росія #Економіка #Москва #Енергетична галузь #Китай (регіон) #Сполучене Королівство #Банк #Експорт #Російська мова #Бочка (одиниця) #Індія #Азія #Повітря #Вантаж #Військова тактика #Танкер (судно) #Корабель #Панама #Нафтова промисловість #Мальта #Нафтопереробний завод #Морський транспорт #Маршаллові острови #Барбадос #Танзанія #Ліберія

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Українцям пояснили, в якій валюті оптимально зберігати свої заощадження: які тенденції спостерігаються на фінансовому ринку.
"Це була фінансова допомога": Зеленський заперечує існування боргу України перед Сполученими Штатами.
Росія вклала всі свої накопичення, які були зібрані за час президентства Путіна, на ведення війни, заявив керівник зовнішньої розвідки.
Теги