Локомотиви Traxx, виготовлені на польському заводі.
"Укрзалізниця" та французька компанія Alstom підписали контракт на постачання 55 електровозів для вантажних перевезень. Цю інформацію озвучив президент Володимир Зеленський під час спільної пресконференції з президентом Франції Еммануелем Макроном у Парижі.
Деталі угоди повідомила пресслужба "Укрзалізниці" та Міністерство розвитку громад і територій. За словами віцепрем'єр-міністра Олексія Кулеби, угода дозволить розв'язати проблему застарілого парку тяги, середній вік якого сягає 46 років, а також забезпечить стабільність вантажних перевезень. Наразі парк локомотивів "Укрзалізниці" зношений більш ніж на 96%, а дефіцит тяги вже через 2-3 роки міг би суттєво обмежити перевезення вантажів.
Контракт на постачання електровозів був підписаний внаслідок міжнародного тендеру, організованого Світовим банком, в якому взяли участь більш ніж десять компаній з Європи та Азії. Найбільш вигідну та конкурентоспроможну пропозицію представила компанія Alstom Transport S.A.
Зверніть увагу: завдяки грантовому фінансуванню, реалізація проєкту виявиться на 37% менш витратною для "Укрзалізниці" в порівнянні з його номінальною вартістю. Загальна сума контракту становить 473 мільйони євро, з яких 173 мільйони євро фінансуються у вигляді гранту від URTF Світового банку, а решта – це пільговий кредит Європейського банку реконструкції та розвитку на 300 мільйонів євро.
Нові електровози на платформі Alstom Traxx Hauler будуть двосистемними та універсальними, здатними працювати на різних ділянках залізниці. Потужність кожного локомотива - 9000 кВт, максимальна швидкість - 120 км/год, тягове зусилля при рушанні - 800 кН.
Постачання планується розпочати в першій чверті 2027 року, а завершальна партія буде доставлена в період з 2027 по 2029 рік. Один новий локомотив зможе замінити близько 1,5 старих електровозів, що сприятиме зниженню операційних витрат на 30%. Окрім цього, новітні машини вимагатимуть технічного огляду лише раз на 37 днів, що є значним покращенням у порівнянні з чинними нормами.
Хоча локомотиви виготовлятимуться у Франції, угода передбачає залучення українських виробників комплектуючих та обслуговуючих систем. Вже заплановано партнерські зустрічі з Alstom у першому кварталі 2026 року для початку співпраці щодо компонентів, систем безпеки та сервісу. Для обслуговування локомотивів створять сучасний сервісний центр на території України.
Угода є важливою для економіки, адже нові електровози дозволять ефективно перевозити більші обсяги вантажів на основних маршрутах до портів, підтримуючи експортні галузі та зміцнюючи позиції України як надійного логістичного партнера.
#кредит #порт #Європа #Економіка #Президент (державна посада) #Володимир Зеленський #Швидкість #Євро #Українська залізниця #Світовий банк #Друга Польська Республіка #Дефіцитні видатки #Парк #Азія #Франція #Вантаж #Еммануель Макрон #Президент Франції #Європейський банк реконструкції та розвитку #Електровоз #Локомотив #Alstom #Ньютон (одиниця виміру)