Цю інформацію наводить РБК-Україна, посилаючись на статтю Оксани Продан, радниці голови Асоціації міст України Віталія Кличка, під заголовком "Міфи та реальність законопроєкту щодо контролю за місцевим самоврядуванням".
Оксана Продан розвінчує п’ять поширених міфів, пов’язаних із законопроєктом №4298. Перший з них стосується твердження про те, що на даний момент немає контролю над органами місцевого самоврядування. Насправді, існує 26 державних структур, які здійснюють контроль та нагляд за цими органами, підкреслює вона.
30 жовтня 2024 року Верховна Рада України ухвалила рішення, яке розширює повноваження Рахункової палати стосовно контролю за місцевим самоврядуванням. Це рішення фактично відкриває шлях до руйнування системи фінансового нагляду та контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування. Як говорить народна мудрість: "з багатьма няньками дитина без ока". У такій ситуації програють усі: і державна, і муніципальна влада, а найбільше — самі громадяни України, підкреслює вона.
Другий міф полягає в тому, що європейські партнери вказали на ухвалення законопроекту №4298 як на необхідну умову для отримання фінансування в рамках Ukraine Facility, зазначає Продан.
"Проєкт закону №4298 суперечить положенням Європейської хартії місцевого самоврядування та спотворює вимоги Ukraine Facility. Прийняття цього документа в чинній версії може призвести до затримки наступного траншу фінансової допомоги", - підкреслила радниця голови Асоціації міст України.
Міф номер три: контроль є єдиним елементом, якого не вистачає для успішного завершення реформи місцевого самоврядування. Однак, як зазначає Оксана Продан, у державної влади бракує стратегічного бачення щодо розвитку і функціонування місцевого самоврядування. У квітні 2024 року Асоціація міст України представила Концепцію відновлення місцевого самоврядування, створену у співпраці з міжнародними партнерами. Цей стратегічний документ окреслює основи функціонування місцевого самоврядування в умовах війни та на найближчі десять років після перемоги України.
Четвертий міф, згаданий у статті: законопроєкт №4298 встановлює контроль лише за законністю рішень, прийнятих місцевими органами самоврядування.
"Ініціатори цього законопроєкту створюють комплексну контрольну систему, що обмежує не лише повноваження місцевих органів влади, але й економічний розвиток. Крім того, така структура зберігає численні управлінські і політичні задачі, що, безумовно, ускладнить процес нагляду", - зазначила Оксана Продан, спростовуючи цей міф.
Міф п'ятий стосується впливу місцевого самоврядування на формування керівного складу місцевих державних адміністрацій. Насправді жодного впливу на прийняття рішень щодо керівного складу місцевих державних адміністрацій місцеве самоврядування не матиме, впевнена Продан.
Помічниця Віталія Кличка також зазначила, що спеціальна робоча група відповідного Комітету Верховної Ради вже працює над новим комплексним законопроєктом за участю делегатів Конгресу Ради Європи.
«Ми маємо спільну мету – зробити все можливе для нашої Перемоги, впровадити Ukraine Facility та забезпечити демократичні перетворення в роботі місцевого самоврядування, щоб захистити права мешканців громад. Для досягнення цього нам слід відкинути особисті амбіції, об'єднати зусилля та внести зміни в законодавство. Важливо виконати цю роботу на високому рівні і без політичних ігор», - підкреслила Оксана Продан.
#Економіка #Україна #Верховна Рада #Рада Європи #Документ #Парламент #Повноваження #Органи державної влади #Віталій Кличко #Асоціація міст України #Рахункова палата (Україна) #Місцеве самоврядування #Українське громадянство #Конгрес Сполучених Штатів Америки #Оксана Продан #Самоврядування #Державна влада #Місцева державна адміністрація