ЄБА звернулася до уряду з проханням встановити тарифи на залізничні перевезення до морських портів, використовуючи найефективніші маршрути.

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) звернулася до Кабінету Міністрів з проханням переглянути рішення АТ "Укрзалізниця" стосовно зміни тарифних відстаней між транзитними пунктами в напрямку морських торговельних портів "Чорноморськ" та "Одеса Порт". Асоціація рекомендує орієнтуватися на найкоротші маршрути при встановленні тарифів на залізничні перевезення, як зазначила пресслужба організації.

Зміни у тарифних відстанях, що стосуються транспортування до терміналів порту "Чорноморськ", заплановані на січень 2025 року, вже призвели до значного зростання витрат на перевезення. За даними членів Комітету з логістики асоціації, ціни можуть збільшитися до $2-4,5 за тонну. Раніше асоціація вже висловлювала заклик скасувати це рішення. Крім того, у квітні були внесені зміни в тарифні відстані щодо станції "Одеса Порт". Встановлені тарифні відстані для зазначених маршрутів не відповідають найкоротшим шляхам доставки, що, в свою чергу, призводить до зростання витрат для вантажовідправників, - зазначено у зверненні.

За інформацією членів асоціації, використання довших маршрутів призводить до необґрунтованого зростання вартості перевезень, створює серйозний тиск на експортерів і знижує конкурентоспроможність української продукції на міжнародних ринках. На думку експертів, така практика тарифікації Укрзалізниці може мати негативні наслідки не лише для українського бізнесу, а у довгостроковій перспективі - і для самого товариства. Подорожчання перевезень змусить клієнтів переорієнтовуватися на альтернативні види транспорту, що потенційно призведе до зменшення обсягів перевезень і, відповідно, доходів.

На думку ЄБА, застосування найефективніших маршрутів є вигідним і для операторів інфраструктури. Оптимізація маршрутів допоможе забезпечити рівномірне навантаження на мережу, зменшить ймовірність перевантаження певних ділянок і покращить загальну ефективність та прогнозованість функціонування системи.

В бізнес-асоціації повідомили, що в даний час триває розробка нового законопроєкту, який має на меті регулювання діяльності ринку залізничного транспорту. Представники бізнесу підкреслюють, що в документі надзвичайно важливо врахувати механізми стимулювання перевезень за найефективнішими маршрутами. Окрім цього, необхідно уникнути нераціонального використання пропускної спроможності інфраструктури та забезпечити оперативний перерозподіл невикористаних ресурсів.

Необхідно також враховувати євроінтеграційний курс України. У рамках єдиного європейського простору залізничного транспорту тарифікація інфраструктурних послуг повинна базуватися на принципах прозорості, економічної доцільності та недискримінаційного доступу, враховуючи фактичну відстань перевезення. Європейський досвід свідчить про те, що реалізація таких підходів сприяє підвищенню ефективності залізничної системи та активнішій участі вантажовідправників, - підкреслила асоціація.

ЄБА закликала переглянути підходи до визначення тарифної відстані та розрахунку плати за перевезення вантажів із урахуванням принципу найкоротшого маршруту. Бізнес-спільнота закликає скасувати запроваджені зміни тарифних відстаней між транзитними пунктами у напрямку морського торговельного порту "Чорноморськ" та "Одеса Порт" та забезпечити рівні умови руху для всіх портів.

Як було зазначено раніше, Чорноморська територіальна громада вже зверталася до уряду з аналогічною пропозицією. Вона закликала до ліквідації антиконкурентних умов у залізничній логістиці та запровадження єдиного підходу для трьох портів "Великої Одеси" — "Одеса", "Чорноморськ" і "Південний".

На тлі заяв уряду про запуск нової хвилі концесій у морських портах, зокрема, у "Чорноморську", ситуація з тарифами, за словами операторів, підриває інвестиційну привабливість і зменшує вантажопотоки.

Чорноморська міська рада у листі до прем'єр-міністера просила скасувати зміни, які штучно збільшили тарифну відстань, зокрема, до порту "Чорноморськ". У документі зазначається, що більшість підприємств, які працюють у порту, є бюджетоутворювальними, а їхня господарська діяльність -- ключова для економіки громади.

#порт #Економіка #Уряд України #Бізнес #Логістика #Експорт #Одеса #Інфраструктура #Українська залізниця #Господарська діяльність #тонна #Вантаж #Європейська бізнес асоціація #Робити #Залізничний транспорт #Чорноморськ #Концесія (договір)

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
У Рівненській області дванадцять підприємств більше не відіграють критичної ролі для економіки регіону. Область – Новини Рівного та навколишніх територій – Рівне Вечірнє.
Ціни на метали на 25 серпня 2025 року - Фінансовий портал 24
Саудівський футбол переживає трансформацію: фінансові ресурси вже не безмежні, і новий інвестор з Америки вийшов на арену.
Теги