Фото: EPA/UPG Производство электрокаров Volkswagen e-Golf на заводе в Дрездене, Германия, 25 апреля 2017.
Це триває вже не перший рік. Різні виконавчі директори компаній намагаються знайти рішення на місцевому рівні, а також на федеральному, проте результати не виправдовують сподівань, і ситуація лише погіршується. Наприклад, компанія Фольксваген стикається з серйозними труднощами і, ймовірно, знову вимушена буде скоротити десятки тисяч працівників. Існує навіть ризик банкрутства.
Як і багато інших великих компаній німецької промисловості, іноземні підприємства також обирають перенести свої виробництва з Німеччини в інші країни, наприклад, до Польщі. Відбуваються регулярні переговори з урядовими представниками в Берліні, де керівники компаній натякають на необхідні кроки для покращення ситуації. Причини відомі, але, на жаль, дії не вживаються, і, відповідно, ситуація не змінюється на краще.
У той час, коли якась політична сила починає сповідувати антинаукову ідеологію, а потім, прийшовши до влади, втілює цю ідеологію в життя, а передусім в економіку, то наслідки не забаряться. Тоді теж принцип "Мета виправдовує засоби" працює на повну. Економіка підпорядкована ідеології - це щось подібне, як "економіки" у країнах "робітників і селян під керівництвом єдиної партії".
Коли в Німеччині до влади почали приходити партії з екологічними поглядами, і населення активно підтримувало ці ініціативи, розпочалося справжнє "екологічне шоу". Всі "неекологічні" атомні електростанції були закриті, натомість з'явилися численні вітрові турбіни. Проте їх невпинне обертання викликає у людей депресію, а також загрожує птахам, що, здавалося б, не зовсім відповідає екологічним стандартам. Крім того, німці почали співпрацювати з путінською Росією, адже це, виявляється, "екологічно", щоб замість закритих атомних станцій стабільно отримувати російський газ і нафту.
Федеральні екологічні закони Німеччини завдають серйозного удару по промисловості, часто ігноруючи елементарні принципи фізики. Наприклад, якщо в законодавстві прописано, що викиди автомобільних газів повинні відповідати стандарту Euro6, а попередні норми поступово скасовуються, інженери опиняються в складній ситуації. Вони змушені шукати рішення, які дозволять підтримувати автомобілі в адекватному стані, забезпечити їхню потужність та мобільність, при цьому зменшуючи викиди CO до мінімуму, адже це суперечить екологічним вимогам.
Це подібно до того, як намагатися давати поради щодо здорового способу життя, закликаючи людей займатися спортом, бігати та грати у футбол, але при цьому забороняти їм споживати м'ясо, хліб, молоко та ще безліч інших знайомих продуктів. А як би було дивно майже заборонити відвідування туалету, намагаючись поєднати здоровий спосіб життя з харчуванням лише травою, і при цьому уникати частих відвідувань вбиральні, оскільки це нібито не екологічно...
Не дивно, що навіть найталановитіші німецькі інженери, які вважаються одними з найкращих у своїй галузі, не можуть обійти закони фізики. Автомобіль або має достатню потужність і "коней", що потребує більше пального, а отже, й створює відповідні викиди, або ж має мінімальні викиди, але для цього потрібно суттєво знизити потужність двигунів, що, в свою чергу, призведе до втрати конкурентоспроможності та ефективності.
Німецькі інженери працюють надзвичайно наполегливо, іноді навіть здійснюючи справжні дива. Їхні автомобілі справді досягли вражаючого рівня економії пального на 100 км. Проте, німецькі екологічні норми безжальні: вони завжди випереджають сучасну науку та фізику на кілька кроків. В такій ситуації, що можуть зробити менеджери та керівники великих автомобільних компаній, щоб "підтримати" інженерів у досягненні екологічних стандартів? Вони можуть лише "налаштувати" екологічні показники.
Скандал з такою маніпуляцією, яку зробив Фольксваген зі своїми двигунами роки тому, коли встановлював у свої авто якісь підкручені датчики, що видавали при тестуванні набагато менші показники вихлопів, ніж це було насправді, фірма пожинає дотепер. Американці, які викрили цю "еко-підставу", розпочали, як то вони призвичаєні, юридичну тяганину і виставили Фольксвагену позовів на десятки мільярдів доларів. І правильно: за еко-ідіотизм врешті треба платити. Чи уряд Німеччини побачив у цьому свою провину, що узаконив такі високі еко-вимоги? Дзуськи! Винуваті інженери, що не справилися з таким благородним еко-завданням, ну і керівники фірми, що опоганили таку благородну ідею: "Зелена Планета".
Не дивно, що в умовах таких еко-інновацій у світовій промисловості до влади приходять особи, подібні до Трампа, які ігнорують екологічні ініціативи та їхні "Зелені Планети". Людська свідомість часто коливається від однієї крайності до іншої. Однак, в екології та економіці важливо зберігати здоровий глузд. Якщо ти підтримуєш екологічні ідеї і дбаєш про природу, слід також дотримуватися її законів, а не вигадувати абсурдні антинаукові теорії в своїй еко-ентузіазмі.
Ти теж намагаєшся знайти баланс, шукати компроміси між екологічними питаннями та економічними потребами, поєднати чистоту навколишнього середовища з промисловим зростанням. Ти не прагнеш стати наївною Ґретою Тунберг, яка бажає втекти в еко-убежище, живучи на кислих лимонах з еко-дерева десь на безлюдному острові.
Міністри ЄС послабили позицію щодо викидів транспортних засобів, аби зосередитися на електромобілях
#газ #Нафта #Європейський Союз #Економіка #Німеччина #Машина. #Берлін #Ідеологія #Volkswagen #Німці #Енергія #Американці #Банкрутство #Інженер #Екологія #Атомна електростанція #Двигун #Фізика #Volkswagen Golf Mk7 #Планета #Агентство з охорони навколишнього середовища США #Птах #Трава.