Експерт пояснив, яким чином війна зірвала російські наміри щодо розвитку торгового флоту.

За словами Андрія Риженка, РФ також має проблеми з будівництвом бойових кораблів.

Внаслідок фінансових труднощів Росія змушена зменшити масштаби амбіційних проектів, спрямованих на будівництво сотень суден для цивільного торгового флоту. Про це в рамках телемарафону повідомив капітан 1-го рангу у відставці, колишній заступник начальника штабу Військово-Морських Сил Збройних Сил України Андрій Риженко.

"Після розпаду Радянського союзу Росія тривалий час взагалі нічого не будувала. Тільки у 2023 році там прийнята державна програма, яка передбачала будівництво 260 суден для потреб російської економіки. Вже у 2023 році відчувалися певні обмеження можливостей цієї програми", - сказав експерт.

За його словами, одним із прикладів є угода з південнокорейською компанією Samsung Heavy. У 2020 році ця компанія підписала контракт з російською фірмою "Звєзда" на будівництво 10 газовозів і 7 танкерів. Судна мали використовуватися для експлуатації в Крайній Півночі, зокрема для перевезень Північним морським шляхом в арктичних водах.

"Особливість цих суден була у тому, що їхні корпуси - фактично криголамні. Але десь через два роки після початку повномасштабної війни РФ проти України Південна Корея вийшла з цього контракту. Й ці 17 суден побудовано не буде", - впевнений Риженко.

За його словами, внаслідок ряду проблем програма, яка передбачала будівництво 260 суден, була скорочена приблизно на 40 відсотків. Експерт підкреслив, що це суттєво вплине на економічну ситуацію в Росії, зокрема на перевезення вантажів і пасажирів. Він також зазначив, що тіньовий флот, який підтримує економіку Росії, складається з суден, що не належать країні, і в будь-який момент агресор може їх втратити.

"Особливо враховуючи, що санкції стають дедалі поширенішими. Загалом ситуація виглядає так, що Росія дійсно починає зазнавати втрат у доходах як з внутрішніх, так і з зовнішніх джерел. Війна забирає все більше ресурсів, і вони змушені скасовувати програми, які підтримують цивільне життя. Як я розумію, це може досить швидко негативно позначитися на загальному стані Російської Федерації," - зазначив Риженко.

Схожі питання виникають і в цивільній авіації Росії. Експерт зазначив, що країна фактично заволоділа 500 літаками, які належали європейським компаніям і були в РФ на умовах оренди. Ці літаки досі залишаються на території Росії, хоча їх використання не відбувається.

"Проте ці літаки потребують обслуговування, і в Росії з цим існують значні труднощі, оскільки у країни-агресора немає відповідних ресурсів", - зазначив він.

Як додав Риженко, запасні частини постачаються, але це складний процес і коштують вони значно дорожче, що впливає на вартість квитків. За даними експерта, деякі складні роботи проводяться в Ірані, де є відповідне підприємство, але виробничий процес значно затягується - замість місяця, триває півроку.

"Зрештою, російська економіка не витримає. На даний момент вона безумовно перебуває в поганому стані, переживаючи період деградації," - зазначає Риженко.

Окрема розмова, за його словами, стосується військового флоту Росії. Російська Федерація мала намір збудувати три авіаційні крейсери до 2035 року, причому вартість кожного з них становила близько 12 мільярдів доларів, враховуючи витрати на авіаційне озброєння. Тим не менш, як підкреслив офіцер, Росія вже вирішила відмовитися від ремонту авіаційного крейсера "Адмірал Кузнєцов", оскільки витрати на його відновлення виявилися занадто високими.

На сьогоднішній день Російська Федерація займається будівництвом малих військових суден, серед яких найзначнішим є фрегат, відомий як адміральська серія.

Нагадуємо, що Міністерство оборони Російської Федерації, ймовірно, відмовиться від ремонту свого єдиного авіаносного крейсера "Адмірал Кузнєцов". У найближчі дні Військово-морський флот Росії разом з "Об'єднаною суднобудівною корпорацією" мають ухвалити рішення щодо подальшої долі цього корабля. Дмитро Плетенчук, речник Військово-морських сил ЗСУ, зазначив, що основними перешкодами для російського авіаносця є брак кваліфікованих спеціалістів, недостатні умови для експлуатації такого військового судна, а також недоліки, що виникли під час проектування в Росії.

#Арктика #Росія #Економіка #Радянський Союз #Південна Корея #Літак. #Іран #Вантаж #Пасажир #Російський військово-морський флот #Крило. #Танкер (судно) #Корабель #Північно-східний прохід #Суднобудування #Міністерство оборони (Росія) #Військовий корабель #Цивільна авіація #Авіаносець #Фрегат #Військово-Морські Сили Збройних Сил України #Військово-морський флот #Начальник штабу #Крейсер #Адмірал Кузнецов (авіаносний крейсер) #Капітан I рангу #Авіаційний крейсер

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
50 тисяч гривень на дитину: чому новий закон досі не затверджено і які побоювання має уряд
Закохатися в Лісабон або почати роман з Токіо: як обрати ідеальну нерухомість у 2025 році 1 серпня 2025 | УНН
Популізм і технологічний прогрес: які ризики несе розвиток штучного інтелекту?
Теги