
Зокрема, мова йде про окремі угоди із країнами, які реєструють російські судна.
Європейський Союз хоче розширити свої повноваження щодо висадки на судна російського тіньового флоту для проведення інспекцій, пише Politico із посиланням на документ, який підготували до зустрічі міністрів закордонних справ ЄС у понеділок.
У документі зазначається, що проблема з кораблями, які транспортують російську нафту під різними прапорами, щоб обійти санкції ЄС, має значні наслідки для блоку. Ці судна не лише сприяють підтримці військової економіки Москви, але й "становлять загрозу для екології та безпеки судноплавства".
Також зазначається, що кораблі тіньового флоту РФ також становлять загрозу для критично важливої інфраструктури та "можуть бути використані як платформи для гібридних атак проти території ЄС". У деяких випадках є підозри, що ці судна є стартовими майданчиками для російських безпілотників, що використовуються для розвідки критично важливих західних об'єктів та порушення роботи цивільних аеропортів.
Згідно з документом Європейської служби зовнішніх справ, цього місяця вона ініціювала обговорення на технічному рівні основу проекту декларації ЄС та його держав-членів щодо посилення рамкової бази міжнародного морського права. Ці зусилля "нададуть державам-членам додатковий інструмент для підвищення ефективності правоохоронних дій, включаючи надання основи для висадки на судна тіньового флоту", йдеться в документі.
У проекті декларації передбачено "можливі двосторонні угоди між країнами прапора та Європейським Союзом, які стосуються попередньо санкціонованих висадок на борт для здійснення інспекцій".
В цілому документ хочуть погодити до кінця листопада та прийняти його на наступній зустрічі міністрів закордонних справ ЄС.
Згідно з цим документом, після отримання підтримки від держав-членів, головний дипломат Європейського Союзу Кая Каллас "займатиметься отриманням схвалення Ради для старту переговорів про двосторонні угоди з певними країнами".
У документі зазначається, що Європейський Союз "готовий надати підтримку країнам-членам у їхніх зусиллях, якщо вони погодяться уповноважити ЄС вести переговори від їхнього імені щодо попередньо затверджених місць для перевірок".
Згідно з документом Європейської служби зовнішніх дій, ЄС вже звертається до держав прапора пріоритетних країн та прибережних держав, які надають або забезпечують логістичну підтримку та послуги бункерування тіньовому флоту, і, серед інших дій, він також "прагне мобілізувати свої різні інструменти для надання підтримки та стимулів державам прапора для скасування реєстрації суден, на які поширюються санкції".
Видання зазначає, що Панама, у якої найбільший реєстр суден, "погодилася скасувати реєстрацію суден, на які накладено санкції ЄС, і нещодавно вирішила припинити реєстрацію суден, вік яких перевищує 15 років".
Щодо подальших санкцій, ЄС "продовжуватиме пропонувати додаткові списки суден та операторів екосистеми тіньового флоту, таких як страховики та реєстри прапорів", йдеться в документі, спираючись на заходи, вже вжиті в рамках чинних пакетів санкцій.
А "можливі додаткові заходи можуть включати цілеспрямоване надання логістичної підтримки суднам тіньового флоту, наприклад, бункерування нафтою", йдеться в документі.
Нагадаємо, 30 вересня військово-морські сили Франції перехопили біля своїх берегів нафтовий танкер, що ходить під прапором Беніну. Цей танкер є частиною флоту, який Москва використовує для обходу західних санкцій на продаж нафти, введених після початку вторгнення в Україну. Відомо, що дане судно потрапило до списку об'єктів, на які поширюються санкції ЄС проти Росії. Через декілька днів танкер продовжив свій шлях.
#Нафта #Європейський Союз #Росія #Економіка #Україна #Москва #Міжнародні санкції щодо Росії (2014—дотепер) #Інфраструктура #Російська мова #Безпілотний літальний апарат #Аеропорт #Документ #Дипломат #Франція #Військова розвідка #Екосистема #Танкер (судно) #Корабель #Панама #Корабельний канал #Військово-морський флот #Бенін