Європейський Союз планує надати можливість здійснення інспекцій на суднах тіньового флоту Російської Федерації. Мотиви цього рішення.

Європейський Союз працює над проектом, який дасть можливість інспекторам здійснювати посадку на судна тіньового флоту Росії. Ці судна можуть слугувати базою для запуску російських безпілотників у повітряному просторі Євросоюзу.

До зустрічі міністрів закордонних справ ЄС, яка має відбутись у понеділок, 20 жовтня, Європейська служба зовнішній справ підготувала документ, який передбачає розширення повноважень ЄС для висадки на судна російського тіньового флоту для проведення інспекцій. Видання Politico ознайомилось з цим документом.

"Проблема суден, що перевозять російську нафту під різними прапорами, щоб уникнути санкцій ЄС, має широкі наслідки для блоку, оскільки ці судна не лише допомагають стимулювати військову економіку Москви, але й "створюють загрозу для навколишнього середовища та безпеки судноплавства", йдеться у п'ятисторінковому документі, підготовленому Європейською службою зовнішніх дій, дипломатичним органом ЄС", - повідомляє видання.

Європейська служба зовнішніх справ ініціювала обговорення на технічному рівні проєкту декларації ЄС та його держав-членів щодо посилення рамкової бази міжнародного морського права. Ці зусилля "нададуть державам-членам додатковий інструмент для підвищення ефективності правоохоронних дій, включаючи надання основи для висадки на судна тіньового флоту". Очікують, що декларацію мають допрацювати і затвердити до кінця листопада.

У документі йдеться про кораблі тіньового флоту, які також "можуть бути використані як платформи для гібридних атак проти території ЄС". У деяких випадках підозрюють, що ці судна є стартовими майданчиками для російських безпілотників, що використовуються для розвідки критично важливих західних об'єктів та порушення роботи цивільних аеропортів.

У серпні Фінляндія висунула кримінальні звинувачення проти капітана Давіта Вадатчкорії та офіцерів Роберта Егізаряна та Сантоша Кумара Чаурасії з підозрюваного судна тіньового флоту Eagle S, що плавало під прапором Островів Кука. Їх звинуватили у пошкодженні п'яти телекомунікаційних кабелів у Фінській затоці у 2024 якорем судна. Однак на початку жовтня суд Гельсінський суд закрив справу посилаючись на те, що він не має юрисдикції вирішувати такі справи.

27 вересня французькі військово-морські спецназівці здійснили рейд на судно Boracay біля берегів західної Франції. Судно вже перебувало під санкціями ЄС та Великої Британії за підозру в участі в експорті російської нафти.

Цей танкер вирушив з російського порту Приморськ, розташованого неподалік від Санкт-Петербурга, 20 вересня. Він пройшов через Балтійське море, обминаючи Данію, перш ніж увійти до Північного моря та продовжити свій маршрут через Ла-Манш.

За інформацією MarineTraffic, судно проходило приблизно 50 морських миль (90 км) на південь від Копенгагена, коли аеропорт столиці Данії закрили через активність дронів. Пізніше воно опинилося біля західного узбережжя Данії, де надійшли повідомлення про дронів, що літали поблизу кількох аеропортів у цьому регіоні, згідно з повідомленням Reuters.

Пізніше президент Франції Еммануель Макрон на саміті лідерів ЄС у Копенгагені повідомив, що екіпаж скоїв "серйозні правопорушення", але не озвучив деталей. Відомо, що прокурори Бреста (Франція) розпочали розслідування за двома порушеннями: відмову виконати наказ про зупинку та нездатність обґрунтувати національність прапора судна.

"Флот постійно виводить з ладу свої радіомаяки, приховує дані про власників суден, маніпулює реєстраційною документацією та експлуатує небезпечні танкери, що підвищує ризик зіткнень, проблем із якірною тримкою та завдання шкоди навколишньому середовищу", - зазначає Центр аналізу європейської політики (CEPA).

За даними центру, на початок цього року приблизно шоста частина світового активного танкерного флоту належала російським операторам, які використовують маловідомі прапори та підставні компанії. Кількість суден перевищила 900, що майже на 50% більше порівняно з попереднім роком. Середній вік суден становить понад 20 років, порівняно з 13 роками для основних танкерів.

"Незважаючи на численні пакети санкцій з боку Європейського Союзу, менше 50% суден потрапило під обмеження, що залишає значну частину з них поза їхньою юрисдикцією. У той же час Росія активно купує вживані судна на міжнародному ринку, щоб компенсувати свої втрати, адже кількість суден, що підпадають під санкції, продовжує зростати", - зазначає (CEPA).

Одночасно в Центрі наголошують, що збільшення рівня контролю може призвести до зростання ймовірності конфлікту з російськими військово-морськими або допоміжними силами.

Кремль активно залучає військові кораблі для супроводження суден тіньового флоту, а в травні направив бойові літаки для проходження повз естонський військовий корабель, що намагався зупинити танкер. У зв'язку з цим, національне законодавство повинно знайти оптимальний баланс між безпекою, відповідальністю держави та ризиком ескалації конфлікту. Влада проводить оновлення процедур портового контролю, інспекційних правил та протоколів обміну інформацією, щоб забезпечити дотримання постанов про затримання, зазначається в статті.

#Нафта #Європейський Союз #Росія #Економіка #Москва #Сполучене Королівство #Кремль (фортифікаційна споруда) #Політик #Російська мова #Безпілотний літальний апарат #Аеропорт #Документ #Фінляндія #Естонія #Данія #Телекомунікації #Франція #Санкт-Петербург #Еммануель Макрон #Військова розвідка #Капітан (збройні сили) #Танкер (судно) #Корабель #Юрисдикція #Морська миля #Військовий корабель #Копенгаген #Корабельний канал #Фінська затока #Якір. #Адміралтейське право #Острови Кука #Рейд (військовий) #Брест, Франція

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Європейський Союз планує надати можливість здійснення інспекцій на суднах тіньового флоту Російської Федерації. Мотиви цього рішення.
Путін отримує недостовірну інформацію від розвідувальних служб про Захід, - зазначив колишній керівник відділу ЦРУ Данненберг.
"Коштів бракує, але продовжуйте боротьбу": Росія опинилася в економічній кризі, і перспективи виходу з неї залишаються невизначеними, - повідомляють ЗМІ.
Теги