
Авіаційні компанії України мають намір стати частиною Defence City, щоб зберегти та розвивати свої виробничі можливості. Це дасть змогу отримати доступ до інвестицій, міжнародних ринків та новітніх технологій в оборонній сфері.
У ситуації, коли Росія активно руйнує українську авіаційну промисловість, українські компанії намагаються отримати статус резидента в новому спеціальному правовому режимі під назвою Defence City. Експерти вважають, що це рішення може не тільки зберегти цінні виробничі потужності, але й відкрити доступ до інвестицій, міжнародних ринків та сучасних оборонних технологій, спираючись на успішний досвід інших країн, повідомляє УНН.
На сьогодні авіаційна галузь України стала однією з головних цілей для тиску та підривної роботи ворога, що має на меті знищити український оборонно-промисловий комплекс.
Останні 4 роки основний акцент російської сторони був направлений якраз на знищення, причому тотальне знищення, української авіаційної промисловості. Бо росіяни розглядають, власне, українську авіаційну промисловість як першочергового конкурента в моменті просування власного виробництва
Абсолютно логічним кроком у таких умовах експерт вважає прагнення української авіації зберегти та розвивати власні потужності та увійти до кола резидентів Defence City. Відповідна ініціатива зможе забезпечити можливість інвестувати у науково-дослідні й дослідно-конструкторські роботи, спрямовані на підтримку та посилення обороноздатності України.
Крім того, участь авіації в Defence City відкриває стратегічні перспективи для галузі та може стати поштовхом до інтеграції України в глобальний ринок високотехнологічних рішень.
Розвиток авіакосмічної галузі є яскравим показником високого рівня технологічного прогресу в економіці. Якщо Україна зможе продемонструвати успіхи у цій сфері, це стане підтвердженням наявності сучасних технологій. В свою чергу, це відкриє можливості для залучення іноземних інвестицій у розвиток вітчизняного авіабудування та реалізацію спільних міжнародних проектів.
Військовий аналітик підкреслив, що Україна має розвинуту та потужну авіаційну індустрію, яка до нещодавнього часу займала провідні позиції у світі в сфері розробки та освоєння як внутрішніх, так і міжнародних ринків завдяки продукції вітчизняних виробників. Він зазначив, що одним із головних завдань є оптимальне використання можливостей Defence City для підтримки та подальшого розвитку українського авіапромислу.
Розвиток національної авіаційної сфери відкриває двері до міжнародних ринків та забезпечує можливість притоку валютних коштів до державного бюджету. Однак найважливішим є шанс фактично відновити авіаційну промисловість країни.
"Хто, якщо не вони, адже їхня унікальність беззаперечна?" - Ніна Южаніна про можливості резидентства авіаційних компаній у Defence City. 11.08.25, 13:23 * 129300 переглядів
Варто відзначити, що міжнародна практика також підтверджує - успішні оборонні спецрежими, подібні за функціями до українського Defence City, передбачають інтеграцію авіаційного компонента. Примітно, що у деяких наявних європейських проєктах уже беруть участь українські підприємства.
Так, одним зі стейкхолдерів European Defence Fund (EDF), який фінансує розробку та впровадження критичних оборонних технологій, включно з авіаційним компонентом, є український проєкт "Малі безпілотні літальні апарати". Він зосереджений на розробці передових повітряних систем на базі штучного інтелекту.
Серед ключових ініціатив EDF виділяється проєкт European Next Generation Rotorcraft Technologies Phase II (ENGRT II), який націлений на розробку вертольота нового покоління. Цей проєкт отримав фінансування в розмірі 100 млн євро від Європейського Союзу, а загальна вартість складає 160 млн євро. Координацію проєкту здійснює компанія Airbus Helicopters, яка очолює консорціум з понад 40 підприємств і наукових установ з різних країн ЄС. Головною метою цієї ініціативи є підвищення мобільності, сумісності та технологічної автономії збройних сил Європи.
Своєю чергою, Hub for EU Defence Innovation (HEDI) - міжурядова ініціатива Європейської оборонної агенції, створена для стимулювання, розвитку та впровадження інноваційних технологій у сфері безпеки та оборони. Ініціатива включає в себе і авіаційний компонент, що розглядається як складова стратегічного розвитку оборонної промисловості та зміцнення обороноздатності регіону.
Приклади EDF та HEDI демонструють, що інтеграція авіаційного сектору у спеціальні оборонні програми є звичною міжнародною практикою та одним із чинників їхньої ефективності. Саме за такою логікою в Україні авіаційні підприємства також прагнуть бути частиною Defence City для розвитку високотехнологічних рішень і посилення обороноздатності держави.
З 1 січня 2025 року в Україні припинили дію податкові та інші пільги для авіабудівних підприємств. Галузь залишилася без будь-яких механізмів державної підтримки. Представники Аерокосмічної асоціації попереджають, що без внесення повноцінних змін до законопроєктів Defence City або ухвалення окремого закону країна ризикує втратити одну з ключових високотехнологічних індустрій.
Одним із ключових аспектів, який врахувала авіаційна галузь, стало зниження вимоги до частки кваліфікованого доходу резидентів Defence City з 90% до 50% для підприємств, що займаються літакобудуванням. Експерти зазначали, що компанії на кшталт "Антонов" та "Мотор Січ" не могли б виконати поточні умови, оскільки вони поєднують виробництво оборонної продукції з обслуговуванням цивільних літаків. Цю пропозицію було враховано, і голова парламентського комітету з фінансів, податків та митної політики Данило Гетманцев оголосив про встановлення для авіабудівників нового порогу у 50% від загального доходу.
Водночас серед інших пропозицій авіаційної галузі, поданих народними депутатами до другого читання Defence City залишаються інші критичні аспекти - поширення податкових та інших пільг на суб'єктів літакобудування, зменшення порогу доходу від оборонної діяльності для набуття статусу резидента, розширення переліку видів діяльності та підстав для включення підприємств до спецрежиму, спрощення вимог щодо заборгованостей і виконання контрактів, а також можливість спрямування вивільнених коштів на науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи у сфері авіабудування.
Наближається друге читання законопроєктів Defence City, і від прийнятих рішень залежить, чи отримає авіаційна галузь своє почесне місце серед резидентів спеціального режиму. В умовах постійних спроб Росії знищити українське авіабудування, збереження і розвиток цієї стратегічної індустрії стає критично важливим для національної безпеки. Інтеграція авіаційного сектора до Defence City є найефективнішим і найшвидшим шляхом для захисту та відновлення унікальних виробничих можливостей, залучення інвестицій, виходу на нові міжнародні ринки та зміцнення обороноздатності держави, спираючись на успішні міжнародні моделі.
#бюджет #Європейський Союз #Економіка #Україна #Інвестиції #Євро #Росіяни #Російська мова #Українська мова #Національна безпека #Безпілотний літальний апарат #Авіація #Військово-промисловий комплекс #Штучний інтелект #Військові #Військова галузь #Гелікоптер. #Підприємницька діяльність #Закріплення двигуна #Данило Галицький #Цивільна авіація #Високі технології #Виробник аерокосмічної техніки #Électricité de France #Вертольоти Airbus Helicopters