
Генеральний директор Boeing Келлі Ортберг оголосив, що Китай призупинив прийом поставок від американського авіавиробника. Це сталося після того, як компанія оголосила про фінансові результати, які перевершили очікування. Внаслідок цього рішення виникають питання щодо майбутнього близько 50 літаків, які планувалося доставити до Китаю в цьому році.
"Ми маємо міцні стосунки з нашими китайськими клієнтами і активно розглядаємо можливості для перепродажу літаків, які вже були виготовлені або знаходяться на стадії виробництва," - зазначив Ортберг під час фінансового звіту компанії Boeing.
Це протистояння підкреслює складну ситуацію, в якій опинився Boeing, найбільший експортер готової продукції в США, після введення мит президентом Дональдом Трампом на більшість торговельних партнерів країни. На даний момент лише Китай відреагував, запровадивши мита, які зробили літаки Boeing занадто дорогими для авіакомпаній цієї країни.
Ортберг підкреслив, що відновлення Boeing може стати більш складним, якщо інші країни вирішать вжити аналогічних заходів. Подібно до генерального директора General Electric Co. Ларрі Калпа, він відзначив, що разом зі своєю командою не раз звертав увагу адміністрації Трампа на критичну роль аерокосмічного експорту для економічного розвитку США.
"Не минає й дня, щоб ми не взаємодіяли з кимось із адміністрації, включно з членами кабінету, міністрами та навіть самим президентом", - сказав Ортберг.
Наразі наслідки для Boeing є керованими - компанія здатна компенсувати зростання витрат на товари та послуги для літаків, що експортуються. Керівництво оцінило вплив на компанію менш ніж у 500 млн доларів, а призначені для Китаю літаки можуть поставити під загрозу ще приблизно 1 млрд доларів доходу.
Втім, стійкий попит на нові авіалайнери у поєднанні з обмеженнями на поставки у конкурента Airbus SE, може зіграти на користь Boeing. Серед авіакомпаній, які охоче приймають літаки, від яких відмовився Китай, - Air India Ltd. Станом на кінець минулого місяця авіаперевізник прийняв 41 літак 737 Max, спочатку виготовлений для китайських компаній, та за даними Bloomberg, виявив бажання взяти більше.
"У разі, якщо Китай вирішить затримати або анулювати свої замовлення, Boeing зможе без значних зусиль перенаправити ці літаки іншим авіаперевізникам, яким необхідні додаткові ресурси", - зазначив аналітик Bank of America Рон Епштейн у своїй нотатці для клієнтів.
Потенційні наслідки тарифів затьмарили загалом позитивні останні результати Boeing, зокрема звіт за перший квартал, який засвідчив зростання прибутків та зменшення витрат готівки.
Ще одним можливим негативним наслідком торговельної суперечки є її вплив на постачальників, особливо на дрібні компанії, які вже стикаються з труднощами через підвищення витрат, пов'язаних із планами Boeing щодо збільшення темпів виробництва. Ортберг зазначив, що компанія уважно стежить за ситуацією з постачальниками деталей, але наразі не виявила ознак ослаблення, готуючись до збільшення випуску моделей 737 Max і 787 найближчими місяцями.
За словами Ортберга, Boeing вже працює над планами досягнення середнього рівня виробництва у понад 50 літаків 737 Max на місяць. Зараз компанія прагне вийти на рівень у 38 літаків на місяць, встановлений Федеральним управлінням авіації США (FAA), а згодом - на 42 і вище, за умови стабільних показників роботи заводів та постачальників.
Підвищення обсягів виробництва сприятиме покращенню фінансових потоків - Ортберг підтвердив, що Boeing має намір перетворити поточний відтік коштів на позитивне грошове сальдо протягом другої половини року.
"Ми впевнено просуваємось до відновлення позитивного грошового потоку у другій половині року," - зазначив він.
#Дональд Трамп #Китай #General Electric #Економіка #Президент (державна посада) #Товари #Китай (регіон) #Північна та Південна Америка #Експорт #Bloomberg L.P. #Літак. #Швеція #Корпорація #Генеральний директор #Міністр (уряд) #Airbus #Боїнг #Торгівля #Bank of America #Авіакомпанія #Air India #Військово-повітряні сили США #Федеральне управління цивільної авіації