Під завісою заборони: Одеська обласна військова адміністрація може надавати підтримку компаніям з російським походженням, повідомляють ЗМІ.

Дослідники повідомляють про наявність корупційних схем у державних установах.

Журналіст та блогер Станіслав Речинський висловився у Facebook про корупційні практики в Одеській обласній військовій адміністрації, які функціонують під виглядом заборони на імпорт небезпечних вантажів. Він зазначив, що ця схема не лише завдає шкоди українській економіці, а й ставить під загрозу національну безпеку, відкриваючи доступ до портів підприємствам, що мають зв'язки з агресором.

Речинський повідомляє, що 23 серпня, у День Державного прапора України, до порту Чорноморська зайшло судно "NS STAR" з мінеральними добривами. Журналіст стверджує, що це ілюстрація нової корупційної схеми, організованої посадовцями Одеської ОВА на чолі з Олегом Кіпером.

У липні 2025 року, аби запобігти техногенним аваріям внаслідок можливих обстрілів, Військово-морські сили України разом з Одеською обласною військовою адміністрацією ухвалили рішення заборонити вхід суден, що перевозять небезпечні вантажі, зокрема, аміак та його похідні. Однак, за словами журналіста, цей указ став інструментом "ручного управління" для портів, що дало можливість чиновникам самостійно вирішувати, які судна можуть проходити.

Внаслідок цього, багато українських підприємств, що імпортують безпечні добрива, стикаються з труднощами у отриманні дозволів на розвантаження в портових терміналах. Це змушує їх шукати альтернативні рішення та нести додаткові витрати, що, в свою чергу, призводить до підвищення цін для фермерів в Україні.

Водночас було зроблено виняток для компанії ТОВ "ФРІ-СІСТЕМ", якій дозволено експлуатацію судна "NS STAR". Речинський підкреслює, що, незважаючи на формальну реєстрацію в Україні та австрійського власника Дмитра Чверткіна, згідно з даними журналістських розслідувань, ця структура фактично є правонаступницею російського холдингу "ФосАгро", а зміна власника може виявитися лише формальністю. Журналіст зауважує, що імпорт вантажів компаніями з потенційними російськими зв’язками може створити загрозу для безпеки та дати можливість агресору контролювати важливу портову інфраструктуру України.

Згідно з інформацією, наданою Речинським, підозри підкріплюються й іншими обставинами. Наприклад, розслідування проєкту "Схеми" виявило, що російський бізнес на суму приблизно один мільярд гривень вже був переданий в приватні руки, які мають зв'язки з оточенням голови Одеської обласної військової адміністрації.

#Facebook #порт #Українська гривня #Росія #Економіка #Одеська область #Бізнес #Журналіст #Корупція #Національна безпека #Вантаж #Івано-Франківськ #День (Київ) #Органи державної влади #Катастрофа #Австрія #Блог #Добрива #Корабель #Диверсія #Прапор України #Військово-Морські Сили Збройних Сил України #Аміак #Чорноморськ #Олег Мудрий

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Виробництво рідкісних металів: Німеччина і Канада розпочнуть видобуток рідкоземельних елементів - Фінанси 24
АРМА виявила незаконне використання арештованих активів АТ "Дніпроважмаш".
Портников роз'яснив, що спонукатиме Трампа до більш рішучих дій стосовно Росії.
Теги