"Поступове економічне знищення". Експерт поділився думками про те, як українські аграрії адаптуються до нових умов.

Неідеальна система логістики виснажує українських аграріїв, негативно впливаючи на добробут споживачів і економічний стан країни.

Цю інформацію в своїй статті для NV Бізнес наводить Юрій Щуклін, експерт у сфері логістики, який також є радником президії УКАБ та голови Комітету з питань розвитку транспортної інфраструктури при УСПП.

"Зараз чути багато нарікань на подорожчання продуктового кошика, що ті ж сезонні овочі в Україні дорожчі, ніж у Польщі. Ця продукція могла б бути набагато дешевшою, якби українські фермери мали можливість збільшувати товарне виробництво. Для цього їм потрібен фінансовий ресурс. Але зараз відбувається протилежне: знекровлення сегмента дрібних агровиробників, які недоотримують 40-50% доходу через відсутність доступу до зрозумілої, прогнозованої логістики, і через це втрачають мотивацію та ресурси для продовження роботи", -- зазначив експерт.

В умовах сучасності українські дрібні агровиробники, які обробляють земельні ділянки площею від 100 до 500 гектарів, стикаються з численними викликами: їм не вистачає ефективної логістики, а фінансові операції часто здійснюються в готівці. Як зазначив голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, державні органи усвідомлюють наявність проблеми з тіньовими схемами, які призводять до втрат десятків мільярдів доларів через нелегальний експорт зерна. Проте, на жаль, влада поки що не усвідомлює корінь цієї фіскальної кризи: нерегульовану логістичну систему, яка не забезпечує дрібних фермерів адекватними можливостями для легального реалізації своєї продукції безпосередньо споживачам, — підкреслив Щуклін.

Експерт також зазначив: "Щоб продати свою агропродукцію з доставкою в порт, треба вміти знаходити вагони і "прискорювати" їхній рух крізь лабіринт нинішніх правил і "традицій" залізничних перевезень, треба витрачати час, гроші й нерви, щоб виконати контрактні умови щодо строків доставки та не нарватися на штраф. Якщо ж продавати зерно просто зі складу за кеш -- від фермера вимагається лише відкрити ворота. І поки фермер не отримає доступу до зрозумілої, прогнозованої, доступної логістики -- продаж "по-чорному" через посередників залишатиметься для нього єдиною реальною опцією.

Не буде перебільшенням охарактеризувати цю ситуацію як повільне економічне знищення країни з двох причин: через недоотримані податкові надходження до бюджету і виснаження дрібних агровиробників. Коли фермери не можуть реалізувати свою продукцію безпосередньо і змушені передавати значну частину прибутку посередникам, вони втрачають від 40 до 50% свого потенційного доходу.

На думку фахівця, рішення проблеми полягає в тому ж місці, де й початок: процес легальної реалізації товарів та прозорої доставки продукції до споживача повинен бути настільки ж простим для фермерів, як і неформальний обмін готівкою.

Раніше було повідомлено, що в Державному аграрному реєстрі з'явився новий інструмент для агровиробників.

#бюджет #зерно #порт #Овочевий #Податок #Економіка #Логістика #Експорт #Експерт #Споживач #Модель #Держава (політичний устрій) #Річ Посполита #Гектар #Рілля #Фермер #Український клуб аграрного бізнесу #Данило Галицький #Залізничний вагон #Транспортна інфраструктура #Кеш (обчислення)

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Яким чином зміниться курс долара та євро в заключний тиждень літа?
Гетманцев повідомив, що на початку наступної сесії Рада планує обговорити законопроєкт щодо легалізації криптовалют.
Міністерство оборони активніше залучатиме ветеранів до діяльності в Укроборонпромі та сприятиме розвитку їх власного бізнесу, заявив Шмигаль.
Теги