Цю інформацію надає Міністерство економіки України.
За інформацією Андрія Телюпи, заступника міністра економіки, до програми приєдналися п'ять нових виробників, які в сумі представили 40 нових найменувань техніки та обладнання. Крім того, два раніше залучені виробники додали ще десять позицій до існуючого списку.
"Отже, покупці мають доступ до майже 140 позицій від 14 українських виробників. Ми продовжуємо розгляд заявок і розширення вибору для покупців", -- повідомив він.
До переліку виробників, чия продукція отримала підтримку в рамках програми компенсації, приєдналися наступні компанії:
Також до переліку включено товари підприємств, які раніше були учасниками програми: ТОВ "Завод Євроформат" з Києва, що пропонує пасажирські ліфти різних варіантів, та ТОВ "Велмаш-Україна" з Харківської області, яке спеціалізується на виробництві причепів.
Програма компенсацій була ініційована Кабінетом Міністрів 24 вересня 2024 року. Вона пропонує часткове відшкодування витрат (15%) на придбання енергетичного, колісного, будівельного та спеціалізованого обладнання.
Щоб взяти участь у програмі, виробники мають:
Після перевірки Мінекономіки товари будуть включені до публічного переліку, інформація з якого передаватиметься банкам для реалізації програми.
Покупцям, щоб отримати компенсацію необхідно:
До програми вже приєдналися такі банки, як "Банк Восток", "Скай Банк", "ПроКредит Банк", "ОТП Банк", "Піреус Банк, АКБ "Львів", АБ "Укргазбанк, "Акцент-Банк", "Радабанк", "МТБ Банк", "Банк Кредит Дніпро", "Глобус", "АгропросперісБанк".
Заявки на отримання компенсації можна подати до 5 грудня для обладнання, яке було куплене до 1 грудня цього року. Що стосується техніки, придбаної після цієї дати, компенсація буде нарахована лише наступного року.
Варто підкреслити, що після вдалого відновлення програми компенсації у розмірі 25% вартості вітчизняної сільськогосподарської техніки для українських фермерів, уряд ухвалив рішення аналогічно підтримати вітчизняні будівельні компанії у придбанні обладнання у місцевих виробників. Окрім техніки, призначеної для будівництва та відновлювальних робіт, до списку також увійшли автобуси, ліфти та причепи.
Українські підприємства в галузі машинобудування позитивно сприймають перспективи даної програми і сподіваються, що вона стане важливим інструментом для значного укріплення їхніх позицій на внутрішньому ринку.
В Мінекономіки розповіли, що реалізація програми в цьому та наступному році дозволить наростити частку вітчизняної техніки та обладнання на внутрішньому ринку до 5-10%, та відповідно на 10% скоротити імпорт. Разом з цим це дозволить запустити виробництво до 100 нових видів техніки, яку в Україні поки не випускали.
Також у профільному міністерстві очікують, що реалізація програми до кінця наступного року дозволить створити приблизно тисячу нових робочих місць, та умови для технічного переоснащення двох тисяч підприємств, залучивши додаткові інвестиції у розмірі 300 млн гривень. Крім цього реалізація програми в цьому та наступному роках дозволить додатково залучити 1,5 млрд гривень додаткових податків до бюджету.
Більшість опитаних фахівців та представників бізнесу висловлюють позитивну оцінку урядової ініціативи, водночас підкреслюючи, що успішність програми залежатиме від наявності фінансування. У Міністерстві економіки на запит Delo.ua зазначили, що за прогнозами обласних державних адміністрацій, у 2024 році для забезпечення компенсацій у розмірі 15 % вартості техніки та обладнання знадобиться 1 мільярд гривень.
Фінансування програми компенсації 15% на купівлю української техніки, як і фінансування купівлі вітчизняної техніки для аграріїв відбувається в рамках експерементальних проєктів економічної платформи "Зроблено в Україні". Але в проєкті державного бюджету на 2025 рік фінансування цих проєктів не передбачено. Тому Мінекономіки ще в жовтні ініціювало внесення змін до проєкту держбюджету для додаткового виділення на ці потреби 1 млрд гривень.
Тож хоча в у проєкті держбюджету на наступний рік, що був проголосований 31 жовтня, поки не передбачені видатки на стимулювання вітчизняного машинобудування, не виключено, що такі зміни будуть внесені до другого читання. Або ж їх внесуть вже після ухвалення бюджету після чергового траншу західної допомоги.
#бюджет #Укргазбанк #Українська гривня #Податок #Економіка #Імпорт #Фірма #Уряд України #Київ #Товари #Інвестиції #Бізнес #Міністерство економіки України #Банк #Львів #Державний бюджет #Державний бюджет України #Харків #Автобус. #Ліфт #Банк Кредит Дніпро #Глобус (банк) #OTP Bank (Україна) #Сільськогосподарська техніка #Машинобудування