У компанії Метінвест виступили з ініціативою звернутися до держави з проханням взяти на себе роль посередника між Укрзалізницею та бізнесовими структурами.

Нова модель тарифів на вантажні перевезення має базуватися на європейському принципі справедливості, зазначили у холдингу.

Держава повинна виступити в ролі посередника між Укрзалізницею та бізнес-середовищем, інакше підвищення тарифів на вантажні перевезення може спричинити зупинку ще більшої кількості підприємств. Таку думку висловив Олександр Водовіз, керівник офісу генерального директора групи Метінвест, під час конференції «Ведення агробізнесу в Україні», що відбулася в Києві. Про це повідомила пресслужба компанії у понеділок, 15 грудня.

За його інформацією, Метінвест уже протягом двох років зазнає фінансових втрат і зупинив діяльність Інгулецького гірничо-збагачувального комбінату (ІГЗК), де працює 7 тисяч співробітників. В умовах таких труднощів підвищення тарифів на вантажні перевезення може завдати серйозної шкоди промисловому сектору.

"Ми здатні конкурувати на окремих єгипетських ринках: постачаємо нашу продукцію, отримуючи прибуток у межах $5-7, що дозволяє нам підтримувати присутність у регіоні. Проте зростання тарифів ускладнює процес доставки, внаслідок чого ми вимушені зупиняти доменну піч. Коли піч зупиняється, це негативно впливає на роботу ще одного гірничо-збагачувального комбінату," - зазначив Водовіз.

Він вважає, що лише держава може виступити арбітром між Укрзалізницею та бізнесом і знайти баланс між інтересами промисловості та національного перевізника, адже економічно вигідніше не підвищувати вантажні тарифи, а частково компенсувати збиткові пасажирські перевезення з бюджету.

Водовіз підкреслив, що основна проблема полягає не в прибуткових вантажних перевезеннях, а в фінансовому тиску з боку збиткового пасажирського сектору. Минулого року його дефіцит досяг 24 мільярдів гривень. У країнах Європейського Союзу такі витрати покриваються за рахунок державних дотацій, тоді як в Україні парламент не забезпечив належного фінансування: "Якщо кошти не надійдуть, існує ймовірність, що залізниця просто зупинить свою діяльність. А без її роботи неможливо забезпечити функціонування всієї економіки."

Водовіз також підкреслив наявність близько 525 малоефективних вантажних станцій, які, на його думку, фінансуються за рахунок бізнесу: "З моменту падіння обсягів перевезень вдвічі, компанії змушені зменшувати чисельність працівників. А тарифи, які ми сплачуємо, фактично є податком, що негативно впливає на витрати. Держава повинна втрутитися і знайти рішення для проблемної інфраструктури".

Він також роз'яснив, як тарифи варіюються в залежності від категорій вантажів: невеликі аграрні партії, що складаються з 8-10 вагонів, зазвичай проходять через близько 15 станцій, тоді як маршрутні потяги з рудою зупиняються лише на 1-2. Це призводить до різного навантаження на інфраструктуру, працівників та енергетичні ресурси, що, в свою чергу, викликає різні витрати.

За словами Водовіза, нова тарифна модель повинна спиратися на європейський принцип справедливості: чим більше користується інфраструктурою, тим більше сплачує. Наразі ж існуюча система рівномірно розподіляє витрати серед усіх, що призводить до диспропорцій між різними секторами.

"Справедливі тарифи можуть бути досягнуті лише після проведення реформ в Укрзалізниці. Необхідно запровадити прозорий механізм формування тарифів, який відображав би дійсні витрати на певні перевезення", - підсумував він.

Нагадаємо, що раніше в Метінвесті висловили свою думку щодо ініціативи Укрзалізниці про "гармонізацію" тарифів на вантажні перевезення. У компанії зазначили, чому неможливо досягти уніфікації цих тарифів.

У той же час, в Укрзалізниці оголосили про істотні фінансові втрати, які сягнули мільярдів з початку 2025 року. Компанія планує підвищити тарифи на вантажні перевезення на 41,5% у наступному році у два етапи та звертається за допомогою до державного бюджету.

Також відомо, що 2024 рік Укрзалізниця завершила зі збитком у 4,2 млрд гривень, хоча її дохід зріс на +11% і склав 102,9 млрд гривень - найбільша сума серед транспортних компаній України.

Останні новини від Корреспондент.net у Telegram і WhatsApp. Приєднуйтесь до наших каналів: https://t.me/korrespondentnet та WhatsApp.

#бюджет #WhatsApp #Українська гривня #Податок #Європейський Союз #Економіка #Фірма #Київ #Дефіцит #Бізнес #Telegram (сервіс обміну повідомленнями) #Інфраструктура #Українська залізниця #Парламент #Держава (політичний устрій) #Єгипет #Вантаж #Робити #Метінвест #Руда. #Корпоративна група #Залізничний вагон #Корреспондент #Доменна піч

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Mercedes-Benz розпочне виробництво фар, які легко ремонтуються - Auto24
Міністерство культури спільно з Європейським інвестиційним банком працюють над наданням кредитної допомоги для розвитку креативних індустрій.
Відмовитися від самопожертви та злиднів.
Теги