В Україні на сьогоднішній день налічується більше 54 мільйонів активних платіжних карток, - повідомила Тетяна Чорна, представниця Visa в Україні, - Delo.ua.

Цього разу - інтерв'ю з віцепрезиденткою, регіональною менеджеркою Visa в Україні Тетяною Чорною.

Шановна Тетяно, згадайте, будь ласка, декілька ключових управлінських рішень, які ви прийняли перед початком російської агресії та в період перших місяців активних бойових дій. Чи розглядаєте ви можливість вчинити щось по-іншому? Якщо так, то чому?

Перед початком і одразу після старту повномасштабного вторгнення одним із найважливіших завдань для керівництва Visa стало забезпечення безпеки наших співробітників. Ми надали працівникам можливість виїхати на захід України або за кордон, а також швидко розробили евакуаційні плани для різних регіонів країни.

Завдяки злагодженій діяльності українського офісу, а також підтримці глобальної безпекової команди і регіонального хабу в Дубаї, нам вдалося забезпечити захист наших людей, не втрачаючи при цьому безперервність бізнес-процесів. Навіть попри те, що наша команда була розподілена по різних містах і країнах, ми змогли працювати ефективно, цілодобово підтримуючи українські банки та партнерів, що стало нашим другим основним пріоритетом.

Які ще важливі моменти? З перших днів війни компанія Visa зайняла чітку позицію на підтримку України. 5 березня 2022 року ми повністю призупинили свою діяльність у Росії: картки Visa, видані російськими банками, більше не функціонують за межами країни, а картки, випущені за кордоном, не можуть бути використані на російській території. Це рішення залишається в силі й дотепер. Visa суворо дотримується всіх санкцій, що стосуються нашої діяльності, зокрема тих, які були введені проти Росії.

Щоб підтримати український бізнес, ми також скасували внутрішні транзакційні комісії та призупинили дію міжбанківської комісії для внутрішніх транзакцій в торгівельних точках на кілька місяців.

Зрештою, ми змогли за дуже короткий проміжок часу сприяти запуску PayPal в Україні, що значно розширило фінансові можливості для українців. Крім того, ми підтримали банки у переході на хмарну платформу Visa Cloud Connect, що знизило їхню залежність від фізичної інфраструктури, схильної до пошкоджень.

Як змінилася Visa в Україні напередодні вторгнення, у перші місяці великої війни та на початку 2025 року? Які фінансові чи активні втрати ви зазнали з лютого 2022 року? Які можливості та здобутки з'явилися за цей період? Де вдалося реалізувати нові ідеї чи ініціативи? У яких регіонах це відбулося? Які ринкові сегменти компанія освоїла або покинула з початку війни?

- З початку повномасштабного вторгнення наша робота не зупинялася ні на мить. Ми не згорнули жодного проєкту, і навіть у найскладніші моменти війни український хаб продовжував забезпечувати роботу всього регіону. Навпаки, повномасштабне вторгнення висвітлило нові можливості для зростання безготівкової економіки.

Попри війну, ми продовжили запуск інноваційних проєктів, які є унікальними не лише для України, а й для всього світу. Так, у серпні 2023 року Visa та ПриватБанк вперше у світі представили нову програму цифрової автентифікації платежів в електронній торгівлі Digital Authentication Framework (DAF), а вже у листопаді того ж року Україна стала сьомою країною у світі та третьою в Європі, де було запущено Tap to Pay on iPhone - рішення, що перетворює смартфон Apple на повноцінний платіжний термінал.

Окрім того, в умовах війни компанія Visa активно впроваджує технології безконтактних платежів у сфері громадського транспорту. Ми раді повідомити про запуск безконтактної оплати в міському транспорті Черкас, Києва, Львова та Львівської області.

Які найбільші уроки Visa в Україні отримала за останні три роки?

Головним висновком, який ми зробили в умовах війни, стала критична роль гнучкості та адаптації. Компанія Visa ще під час пандемії успішно освоїла онлайн-формат, тому перехід до нього в умовах війни не став для нас складністю. Ми створили механізми для швидкої зміни бізнес-процесів і стратегій, що дало змогу не лише реагувати на виклики кризи, а й відкривати нові можливості для розвитку.

Другий урок вказує на важливість інвестицій у технології. Українська банківська система змогла зберегти стабільність завдяки можливостям доступу до світових технологічних ресурсів, а компанія Visa продовжує інвестувати в рішення, що забезпечують безперебійну роботу фінансової інфраструктури.

Ще одним важливим уроком стало поглиблення цінності довгострокових партнерств. Партнерство - це не просто реалізація одного проєкту, хай і дуже успішного, а формування міцних стосунків на десятиліття. Завдяки співпраці з НБУ, Міністерством цифрової трансформації, Міністерством економіки та банками нам вдалося не лише зберегти темпи цифрової трансформації, а й впроваджувати нові технології, підтримувати фінансову систему та розширювати можливості для українського бізнесу.

Яким чином трансформувався клієнт Visa в Україні з початку повномасштабної війни?

Клієнти Visa в Україні проявили неймовірну стійкість, здатність до адаптації та прагнення до інновацій, незважаючи на великі труднощі, пов'язані з війною. Фінансовий сектор країни не лише витримав випробування, але й продемонстрував здатність до швидкої трансформації, зберігаючи свою ефективність в умовах викликів та продовжуючи реалізацію новаторських продуктів.

В умовах невизначеності попит на безпеку зріс, і ми відреагували на це, запровадивши ще більш досконалі рішення для захисту транзакцій.

Незважаючи на те, що в перші місяці війни ми спостерігали легке зниження обсягу електронних платежів, Україна оперативно відновила довоєнні рівні витрат у магазинах та онлайн-платформах, а навіть перевищила їх.

Важливо згадати підприємців. З початку повномасштабного вторгнення 64% МСБ тимчасово призупинили або згорнули свою діяльність, однак переважна більшість швидко відновилася: в кінці 2023 року лише біля 10% ризикували повністю припинити роботу.

Які подальші кроки? Яким ви вважаєте майбутнє ринку, де оперує Visa в Україні?

Ми з оптимізмом дивимося на перспективи розвитку платіжної сфери в Україні. Число безготівкових транзакцій на українському ринку продовжує зростати: станом на вересень 2024 року в Україні налічується понад 487 тисяч активних POS-терміналів і більше 54 мільйонів платіжних карток, з яких понад 94% операцій виконуються безготівково. Високий рівень інтеграції електронних платежів у повсякденне життя українців створює для Visa значні можливості для впровадження та розширення наших платіжних рішень для фінансових установ, підприємств та споживачів.

Український ринок показує надзвичайну витривалість та здатність до інновацій, навіть в умовах великих викликів, і ми переконані, що ця динаміка залишиться непорушною.

#Приватбанк #IPhone #PayPal #Національний банк України #Європа #Росія #Економіка #Україна #Київ #Львівська область #Українці #Інвестиції #Бізнес #Банк #Гроші #Інфраструктура #Львів #Міграція населення #Споживач #Інновації #Apple Inc. #Громадський транспорт #Екстрена евакуація #Торгівля #Інтернет-магазин #Віза Інк. #Бізнес-процес #Черкаси #Платіжна картка #Дубай (місто) #Платіжний термінал #Електронний переказ коштів

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
"Америка — це не Канада". Наступник Трюдо, Карні, підкреслив, що його країна не стане частиною Сполучених Штатів.
Лукашенко натякає на можливу відставку: що приховує зміна прем'єр-міністра в Білорусі?
Які перспективи очікують українську делегацію в Саудівській Аравії: які домовленості планується укласти?
Теги