Щоб зберегти експортний потенціал нашої країни, необхідно зберегти вантажні тарифи Укрзалізниці на існуючому рівні, зазначив експерт. - Новини на Depo.ua

Таку думку висловив Андрій Забловський, керівник Секретаріату Ради підприємців при Кабінеті Міністрів, коментуючи пропозицію "УЗ" щодо збільшення тарифів на вантажні перевезення на 37%. Про це повідомляє Depo.ua з посиланням на "Главком".

Забловський зазначив, що модель субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних є неприйнятною. Багато галузевих асоціацій, від аграрного сектору до металургії і хімічної промисловості, виступили проти запланованого підвищення тарифів на вантажі на 37%. Вони вважають, що це призведе до значних проблем у логістиці, підвищить її витрати і зробить її неконкурентоспроможною. Таким чином, прагнучи збільшити експортний потенціал, країна ризикує стати неконкурентоспроможною у багатьох категоріях продукції.

Саме тому, на його переконання, щоб планувати нарощення експортного потенціалу і експортної конкурентоспроможності, треба враховувати логістичну складову та слідкувати за підвищенням тарифів -- тому що з року в рік у нас повторюється одна й та сама історія -- бізнес приймає на себе тягар підвищення вартості вантажних перевезень, а ситуація з субсидуванням пасажирських не змінюється зовсім.

"Тому у бізнесу, і не тільки у нього, виникає питання -- а чому бізнес має перекривати неефективні напрями діяльності "Укрзалізниці" за свій рахунок? Всі зацікавлені у тому, щоб "Укрзалізниця" працювала з прибутками, і розвивала у тому числі пасажирські перевезення, адже ми всі є користувачами цих сервісів. Ми досягли межі, коли треба ухвалювати стратегічні та радикальні рішення -- щоб ситуація не зайшла в глухий кут, коли "Укрзалізниці" буде нікуди підвищувати тариф на вантажі, економіка не буде працювати, і вантажні перевезення не будуть перекривати пасажирський сегмент", -- резюмував Забловський.

Нагадаємо, що раніше Олександр Перцовський, голова "Укрзалізниці", під час презентації фінансового плану компанії на 2025 рік, зазначив необхідність підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37%. Це рішення обумовлене потребою компенсувати збитки в пасажирському сегменті, які, за прогнозами, досягнуть 25 мільярдів гривень.

Бізнес-спільнота висловила занепокоєння щодо серйозної загрози, яку може викликати це рішення для економічної ситуації в Україні. Представники Дунайського пароплавства оголосили про можливу зупинку флоту у випадку підвищення тарифів, тоді як завод АрселорМіттал Кривий Ріг попередив про ризик закриття підприємства, що забезпечує робочі місця для 20 тисяч осіб. Крім того, бізнес застеріг про неминуче підвищення цін на продукти та послуги, що ляже важким тягарем на всіх українців.

#Економіка #Товари #Бізнес #Прибуток (економіка) #Експорт #Українська залізниця #Економіка України #Вантаж #Історія #АрселорМіттал Кривий Ріг #Металургія #Конкуренція (компанії)

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Трамп розподіляє Україну разом із Путіним. Тайвань стурбований, що може опинитися під загрозою наступним - The Telegraph.
Трамп зазначив, що мита на імпортовані товари з Канади та Мексики можуть зрости.
Трамп виконує всі завдання для Путіна: експерт з Росії розкрив основну тактику Кремля.
Теги