
Естонські правоохоронці захопили нафтовий танкер, який належить до "підпільного флоту" Росії.
Європейський Союз працює над стратегією підвищення нагляду за судами, що перевозять російську нафту під іноземними прапорами з метою обходу санкцій, повідомляє видання Politico.
За інформацією видання, яке посилається на документ, підготовлений до понеділкової зустрічі міністрів закордонних справ ЄС, Брюссель має намір отримати повноваження для проведення перевірок таких суден.
Згідно з документом Європейської служби зовнішніх дій (EEAS), судна "тіньового флоту" не лише підтримують воєнну економіку Москви, а й становлять загрозу для екології, безпеки мореплавства та критичної інфраструктури ЄС.
У певних ситуаціях ці кораблі можуть слугувати базами для гібридних атак, зокрема для розгортання розвідувальних дронів над західними об'єктами або цивільними аеропортами.
EEAS закликає до прийняття спільної декларації ЄС та держав-членів, яка сприятиме зміцненню міжнародно-правових механізмів у морській галузі. Цей документ надасть можливість країнам-членам здійснювати попередньо узгоджені перевірки суден "тіньового флоту".
Відповідно до наміченого графіка, декларацію потрібно завершити до кінця листопада та затвердити на наступному засіданні міністрів закордонних справ. По завершенні цього етапу верховна представниця ЄС з питань зовнішньої політики Кая Каллас отримає мандат для ведення переговорів з країнами, прапори яких задіяні, щодо укладення двосторонніх угод про попереднє погодження перевірок.
У документі вказується, що держави Європейського Союзу проявляють "оновлений імпульс до більш активних дій". Одним з прикладів цього є французькі військові, які на початку жовтня провели перевірку танкера Boracay, ймовірно пов'язаного з російським "тіньовим флотом".
Окрім цього, Європейський Союз активно співпрацює з країнами, які забезпечують логістичні послуги або заправку для таких суден, закликаючи їх до зняття санкційних кораблів з реєстрації. Зокрема, Панама, яка володіє найбільшим судновим реєстром у світі, погодилася на дереєстрацію суден, що підпадають під санкції ЄС, і відмовилася реєструвати судна, які мають вік понад 15 років.
Європейський Союз також має намір ввести нові санкційні заходи, спрямовані на судна, страхові компанії та реєстраційні організації, що мають відношення до "тіньового флоту". Крім того, можливе запровадження обмежень на логістичні послуги та бункерування для цих суден.
#Нафта #Європейський Союз #Росія #Економіка #Москва #Брюссель #Логістика #Міжнародні санкції щодо Росії (2014—дотепер) #Інфраструктура #Політик #Західна Європа #Російська мова #Аеропорт #Документ #Оцінка розвідданих #Міжнародне право #Екологія #Французька мова #Танкер (судно) #Корабель #Панама #Мореплавство #Європейська служба зовнішньої діяльності #Естонська мова