Як зазначає Financial Times, інформацію передає Укрінформ.
Незважаючи на те, що Бразилія є однією з десяти найбільших країн-виробників нафти у світі, вона вимушена імпортувати близько третини дизельного пального через недостатню кількість переробних заводів. Тому, коли російські постачальники почали пропонувати знижки, бразильські імпортери вирішили скористатися цим вигідним моментом.
Зазначається, що імпорт дизпального з Росії до Бразилії зріс з 95 млн дол. у 2022 році до 5,4 млрд дол. у 2024-му. Після нових санкцій США щодо російських нафтових компаній "Роснефть" і "Лукойл" у Бразилії висловили занепокоєння, що Вашингтон може націлитися й на найбільшу економіку Латинської Америки.
За даними консалтингової компанії Wood Mackenzie, у серпні 2023 року знижка на російське дизпальне, що поставляється до Бразилії, порівняно з цим же нафтопродуктом із США, досягла піку в 16%. Нижчі ціни забезпечили Бразилії економію близько 500 млн дол. у 2023 році і 400 млн дол. торік.
У 2023 році Росія випередила США і стала найбільшим іноземним постачальником дизпального до Бразилії. За перших дев'ять місяців цього року тільки Туреччина закупила більше пального у Москви.
Згідно з офіційними відомостями, з початку 2023 року Бразилія здійснила платежі Росії на суму 13,6 мільярда доларів за дизельне паливо.
Однак зараз цінова різниця "практично зникла". За офіційними даними, частка Росії на ринку, яка в першому півріччі 2025 року становила 60% від усього бразильського імпорту дизпального, в жовтні впала до 17%.
"За останні кілька місяців імпорт російського дизельного пального значно знизився, поступившись місцем постачанням з США та Індії, а також окремими вантажами з Саудівської Аравії та Оману. Як зазначив аналітик Wood Mackenzie Родріго Джейкоб, нові санкції призвели до зростання витрат для тіньових флотів та страхування, зокрема для перевезень на великі відстані."
Серхіо Араужо, виконавчий президент Abicom, бразильської асоціації імпортерів палива, вважає, що це пов'язано з дуже високим внутрішнім попитом у Росії, що призвело до зменшення доступності дизелю, а також із тим, що деякі російські НПЗ заводи не працюють через атаки дронів і технічне обслуговування.
Експорт нафтопродуктів з Росії до Бразилії відбувається через порти Балтійського моря. Внаслідок нових санкцій, постачання дизельного пального, ймовірно, стане ще більш складним, зазначає видання.
Згідно з інформацією, наданою Укрінформом, Індія зменшила обсяги імпорту російської нафти, яка повинна надійти в грудні. Це свідчить про суттєвий вплив західних санкцій та торгових переговорів із США.
#Роснефть #порт #Нафтопродукт #Нафта #Паливо #Росія #Укрінформ #Економіка #Імпорт #Президент (державна посада) #Москва #Міжнародні санкції щодо Росії (2014—дотепер) #Експорт #Вашингтон, округ Колумбія #Туреччина #Індія #Financial Times #Латинська Америка #Бразилія #Балтійське море #Лукойл #Торгівля #Саудівська Аравія #Нафтопереробний завод #Дизельне паливо #Оман #Військово-морський флот