
Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів посол України в Бразилії Андрій Мельник.
За інформацією Мельника, в даний момент Бразилія орієнтується на партнерство з Росією, а її дипломатичні прагнення "зрушили у напрямку, що зовсім не співпадає з інтересами України".
"Як на мене, треба бути завжди реалістами і ставити перед собою не ілюзорні цілі. Правда полягає в тому, що політичний бомонд Бразилії, і я маю на увазі не лише нинішній лівацький уряд, а й взагалі заточеність усієї політеліти, не бачить для себе вигоди у розвитку відносин з Україною. Ми не входимо до пріоритетів, Ні з точки зору геополітики, ні з погляду економіки і торгівлі", - розповів посол.
Протягом останніх трьох років Росія зайняла важливу позицію у зовнішній торгівлі Бразилії, ставши не лише одним із ключових торгових партнерів, але й увійшовши до п’ятірки найбільших постачальників. Вона стала істотним джерелом товарів, які мають критичне значення для бразильської економіки, зокрема дизельного пального та мінеральних добрив.
"Станом на сьогодні Росія стала фактичним монополістом щодо імпорту дизеля. Її частка на бразильському ринку становить 65% всього імпорту дизелю. Ви лише вдумайтеся - 65%, це дві третини! Перед великомасштабним вторгненням ця частка становила менше 1%, на 2021 рік", - зауважив дипломат.
На його думку, завдяки демпінговим цінам через західні санкції росіяни змогли витіснити американців з бразильського ринку. Наразі частка США на ринку Бразилії лише 15%.
"Бразилія витратила близько 10 мільярдів доларів на імпорт 6,5 мільйонів тонн дизельного пального з Росії. Для порівняння, ця сума становить приблизно одну десяту частину всього оборонного бюджету Російської Федерації. Ці кошти могли б забезпечити фінансування військових дій Кремля проти України протягом більш ніж місяця. Так ми оцінюємо ситуацію з постачанням дизельного пального," - зазначив посол.
За словами посла, дизель у Бразилії - це один із головних чинників стримування інфляції.
Що таке контролювання інфляції? Це одне з найважливіших завдань, з яким стикається Лула напередодні виборів, запланованих на осінь наступного року - як президентських, так і парламентських. Різке підвищення цін на основні товари в останній час ставить під загрозу підтримку з боку ключових виборців Лули - найменш забезпечених верств населення. Ось вам і "дизельна дипломатія", - зазначив Мельник.
Він зазначив, що аналогічна тенденція спостерігається і в сфері імпорту пшениці: під час великої війни обсяги поставок з Росії до Бразилії зросли в тридцять разів, з 28 тисяч тонн у 2021 році до 900 тисяч тонн у 2023 році.
Згідно з інформацією, наданою послом, росіяни тепер займають друге місце серед постачальників до Бразилії, поступаючись лише Аргентині, і контролюють понад 20% ринку. Це стало можливим завдяки значним знижкам, які Російська Федерація пропонує своїм бразильським партнерам — близько 60 доларів за тонну з 2022 року.
"Не можу не відзначити, що Росія залишається важливим гравцем у сфері імпорту мінеральних добрив, які є критично важливими для урожайності та фінансових результатів аграрного сектора. Її частка на ринку коливається між 20 і 25% з річною вартістю близько 4 мільярдів доларів. Не пригадую жодної зустрічі з бразильськими політиками, де б не піднімалося питання про значення російських добрив", - акцентував увагу посол.
#бюджет #Інфляція #Росія #Економіка #Імпорт #Україна #РБК-Україна #Товари #Росіяни #Правду. #Дипломатія #Політика #Геополітика #Дипломат #Бразилія #тонна #Дизельний двигун #Аргентина #Добрива #Аристократія #Пшениця #Інтенсивне землеробство #Монополія