
Незважаючи на активні дискусії щодо можливого залучення іноземних компаній з Європейського Союзу та США до розробки українських рідкісноземельних ресурсів, слід усвідомлювати, що жоден інвестор не виявить бажання працювати в країні, де державний залізничний монополіст регулярно підвищує ціни на вантажні перевезення.
Про це виконавча директорка Національної Асоціації добувної промисловості України (НАДПУ) Ксенія Оринчак заявила, коментуючи ініціативу "Укрзалізниці" щодо підвищення тарифу на вантажі на 37%, передає УНІАН.
"Зараз лунають заяви від Трампа, від Шольца стосовно добувної галузі. Ну, мені дуже цікаво послухати, які тарифи "Укрзалізниця" запропонує іноземним інвесторам. Це саме той показник, на який зовнішні інвестори будуть звертати увагу. Тому що вони будуть складати цифри і дивитися, наскільки вигідно розробляти в Україні родовища і наскільки вигідно в Україні працювати в добувній сфері", - зауважила Оринчак.
За її словами, зараз навіть у Міністерстві економіки не володіють повною інформацією щодо реального стану справ на залізниці. Тому необхідно передусім провести повний аудит компанії, та реструктуризувати її - тому що зараз "Укрзалізниця" виглядає як "кишенькова структура керівництва та Наглядової ради".
"Для ефективного управління монополістом необхідно детально розуміти його структуру, а також макроекономічні та фінансові показники, фінансові моделі тощо. Тому першим кроком має бути проведення аудиту. Я серйозно сумніваюся, що Міністерство економіки має точні дані, якими володіє на сьогодні голова та члени Наглядової ради. Позиція 'Укрзалізниці', в свою чергу, не сприяє економічному зростанню і не забезпечує стабільність бізнесу. Це абсолютно не відповідає інтересам держави", - підкреслила Оринчак.
Читайте також: "Укрзалізниця" підвищила ціни на квитки до Польщі та Угорщини. Найбільше подорожчає потяг Київ-Варшава
Раніше фахівці та представники бізнес-асоціацій заявили про зловживання "Укрзалізницею" своїм монопольним становищем, оскільки компанія планує підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%.
Як заявили в Американській торговельній палаті (ACC), крім тарифів, "Укрзалізниця" збирається збільшити вартість робіт і послуг, які пов'язані із перевезеннями, а також ставки плати за користування вагонами та контейнерами. Таке рішення створить значний тиск на економіку України, а додаткові витрати на логістику для бізнесу перевищать 1,4 млрд грн на рік, що суттєво знизить конкурентоспроможність української продукції та обмежить можливості для виходу на експортні ринки. В результаті від цього постраждає та сама "Укрзалізниця", адже втратить частину вантажопотоку.
#аудит #Європейський Союз #Економіка #Інвестор #Бізнес #Логістика #Українська залізниця #Угорщина #Друга Польська Республіка #Макроекономіка #Вантаж #Виконавча влада (уряд) #Українське незалежне інформаційне агентство #Робити #Інтермодальний контейнер #Монополія