
Перед початком повномасштабної агресії порти Миколаївщини мали вирішальне значення для економічного розвитку регіону, забезпечуючи приблизно 40% його валового регіонального продукту.
Цю інформацію надав Віталій Кім, голова Миколаївської обласної державної адміністрації, під час інтерв'ю з Укрінформом.
У порівнянні з 2022 роком, темпи відновлення економіки демонструють значний прогрес, але це не свідчить про те, що ситуація стабілізувалася і все йде як слід. Хоча обсяги продажів зростають, прибутки залишаються на низькому рівні. Основна проблема полягає в закритих портах, що становлять 40% економічної діяльності регіону, що призводить до серйозних збоїв у логістичних процесах. Ми робимо все можливе, щоб залучити фінансові ресурси з боку міжнародних партнерів, і це приносить певні позитивні результати, але невідомо, як довго це триватиме, - зазначив Віталій Кім.
Перед початком масштабного вторгнення в Миколаєві функціонували та розвивалися чотири основні морські порти. В регіоні діяли Миколаївський морський торговельний порт, спеціалізований порт "Ольвія" (раніше відомий як "Октябськ"), "Ніка-Тера" та Дніпро-Бузький морський порт. Через ці порти здійснювався значний обсяг українського експорту, включаючи агропромислову продукцію, метали та промислові товари. Серед компаній, що здійснювали свою діяльність у портах, можна виділити Bunge Ukraine, Nibulon, COFCO Agri Ukraine та Glencore Agriculture.
Миколаївський глиноземний завод (МГЗ) був одним із провідних підприємств у своєму регіоні, де працювало близько 5 тисяч працівників. Завод щорічно виробляв близько 1,7 мільйона тонн глинозему, значна частина якого експортувалася через порт. Проте після початку війни його діяльність була зупинена, і число співробітників зменшилося до 400 осіб, які займаються підтримкою найважливіших процесів та інфраструктури заводу.
Окупація російською армією Кінбурнської коси та постійні обстріли з її території суттєво вплинули на судноплавство в регіоні. Кінбурнська коса має стратегічне значення, оскільки її розташування дозволяє контролювати судноплавні маршрути, зокрема доступ до Дніпро-Бузького лиману. Російські війська використовують цю територію для обстрілів південних районів Миколаївської та Херсонської областей. Це додатково ускладнює відновлення економіки регіону та унеможливлює повноцінну роботу портів.
Раніше повідомлялось, що у Миколаївській області на третину зросли надходження до місцевих бюджетів податку на зарплати від бізнесу. Це найбільший показник серед регіонів України за минулий рік, порівняно з 2023 роком, не враховуючи Київ.
Протягом минулого року 289 підприємств з Миколаївської області перемістилися до інших регіонів.
#бюджет #порт #Сміливіше. #Укрінформ #Економіка #Україна #Київ #Товари #Бізнес #Логістика #Експорт #Валовий внутрішній продукт #Російська мова #Миколаїв #Миколаївська область #тонна #Херсонська область #Підприємницька діяльність #Миколаївський глиноземний завод #Корабельний канал #Губернатор Миколаївської області #Кінбурнська коса #Дніпровсько-Бузький лиман #Гленкор #Bunge Limited