
Однією з актуальних проблем є нестача брухту.
Операційний директор Групи "Метінвест" Олександр Мироненко під час Business Wisdom Summit 2025, який відбувся у столиці України, розповів про нинішні проблеми металургії України.
Він зазначив, що з 2021 року тарифи на транспортування газу зросли в чотири рази, а залізничні тарифи підвищилися від 1,7 до 2,4 разів. Крім того, вартість передачі електроенергії збільшилася у 2,3 рази. Мироненко підкреслює, що через високу собівартість логістики та енергетичних ресурсів, які не покриваються цінами на експортних ринках, Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат наразі не здійснює виробничу діяльність.
Недостатня ефективність державних монополій призводить до додаткових витрат для бізнесу, оскільки вони переносять свої фінансові труднощі та спеціальні зобов'язання на небудьових споживачів. Це є серйозним викликом для нас. Необхідно переглянути цю політику та шукати спільні рішення з державними монополіями. Наразі ми ведемо переговори з "Укрзалізницею", яка планує збільшити залізничні тарифи на 37%. Якщо це рішення буде ухвалено, воно може загрожувати національному виробнику, — зазначає операційний директор.
На думку експерта, ще однією суттєвою проблемою є нестача металобрухту для металургійної промисловості. Він підкреслив, що ця ситуація погіршується через безперервне зростання обсягів експорту цієї важливої сировини з нашої країни. За його даними, у минулому році експорт брухту зріс майже в шість разів у порівнянні з 2022 роком.
"Згідно з інформацією, наданою операційним директором компанії 'Метінвест', ми експортуємо стратегічну сировину за ціною 250 доларів за тонну, в той час як вартість сталі коливається в межах 550-600 доларів."
Відзначається, що переробка однієї тонни металевих відходів для виготовлення та експорту сталі забезпечує нашій державі 15 тисяч гривень у вигляді податків та приносить додаткові 1,2 тисячі доларів валютних надходжень.
"Експорт брухту не є вигідним для економіки країни. Необхідно ввести обмеження на його експорт, оскільки українські металурги потребують цієї сировини для підвищення обсягів внутрішнього виробництва сталі," -- зазначив Мироненко.
Він підкреслює, що нестача робочої сили є третьою серйозною проблемою для підприємства. На даний момент цей дефіцит становить 10-15% від загальної чисельності співробітників.
Оскільки переважна більшість наших співробітників – це чоловіки, ця ситуація створює додаткові труднощі, оскільки в даний момент лише 50% з них можуть бути заброньовані. Ми офіційно працевлаштовуємо людей, проте вони часто стають об'єктом уваги ТЦК, що відлякує потенційних працівників від наших підприємств. У даний час ми ведемо переговори з Міністерством оборони, аби знайти рішення, яке дозволить уникнути зупинки виробництва. Якщо економіка не буде функціонувати, армія не зможе отримати необхідні ресурси для ведення боротьби, – підкреслює він.
Компанія "Метінвест", що належить Рінату Ахметову, потрапила до списку провідних інвесторів України. Щорічно вона інвестує близько 12 мільярдів гривень у різноманітні проекти в країні. З початку повномасштабної агресії Росії проти України, компанія також сплатила понад 50 мільярдів гривень податків і зборів до бюджетів усіх рівнів.
#бюджет #сталь #Електрична енергія #Природний газ #Українська гривня #Податок #Росія #Економіка #Україна #Міністерство оборони (Україна) #Київ #Інвестор #Бізнес #Логістика #Експорт #Українська залізниця #Дефіцитні видатки #Споживач #тонна #Рінат Ахметов #Робити #Метінвест #Металургія #Монополія #Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат