У Миколаєві відбулася дискусія щодо організації індустріального парку в Інгульському районі, розташованому між Баштанським та Херсонським шосе.
Цю тему обговорювали на засіданні комісії з економічних і інвестиційних питань, яке відбулося у вівторок, 28 січня, під час розгляду змін у програмі економічного та соціального розвитку міста, повідомляє видання "МикВісті".
Проєкт охоплює реалізацію дослідницьких робіт та експертних оцінок, необхідних для створення нового парку.
Директорка Департаменту економіки Тетяна Шуліченко зазначила, що концепція парку була розроблена за участі міжнародних партнерів, зокрема компанії OneWorks, яка працює в рамках майстер-плану розвитку міста.
Відповідно до плану, площа парку, що складає 190 гектарів, буде розділена на три основні функціональні зони. Ці зони охоплюватимуть промислові підприємства, сервіси обслуговування та різноманітні інфраструктурні об'єкти.
Концепція даного індустріального парку була розроблена у співпраці з нашими міжнародними партнерами з OneWorks, які вважають цей проєкт одним із пілотних. Наразі відбулося оновлення законодавства, що призвело до появи численних пільг, яких раніше не існувало, зокрема щодо земельного податку, податку на прибуток та податку на нерухомість. Це створює сприятливіші умови для реалізації проекту. Для того щоб усі етапи були виконані в строгій відповідності до чинного законодавства, ми працюємо над підготовкою різноманітних документів, що дозволять внести його до реєстру індустріальних парків. Також важливо зазначити, що державна програма передбачає підтримку індустріальних парків, що дозволить після реєстрації подати заявку на отримання державної субвенції для розвитку інфраструктури цього парку, - зазначила вона.
Однак ініціатива щодо заснування нового індустріального парку викликала певні питання у ряді депутатів. Голова бюджетної комісії, депутат Миколаївської міської ради Федір Панченко, висловив свої сумніви щодо необхідності реалізації цього проєкту, підкресливши, що попередній досвід створення індустріального парку "Енергія" не дав очікуваних результатів.
Відверто кажучи, мені цікаво дізнатися, чим саме цей проєкт буде відрізнятися від попередніх. Адже раніше не вдалося досягти успіху. Ми повинні бачити ясний план дій, а не лише сподіватися на те, що у Києві приймуть якісь рішення, -- зазначив він.
Депутат Дмитро Січко нагадав про створення такого проєкту в області, зауваживши про можливу конкуренцію між ними.
— Якщо обласна військова адміністрація має намір заснувати один з найбільших індустріальних парків у Миколаївській області, а ми наразі працюємо над другим парком у місті, чи розглядали ви питання конкуренції з цими проектами? — поцікавився він.
Тетяна Шуліченко зазначила, що інформація щодо потенційного відкриття нового парку була надіслана до обласної військової адміністрації. Проте, детальний аналіз конкурентних парків поки що не здійснювався через брак відомостей про їхнє місцезнаходження.
В містах та областях часто можна зустріти кілька індустріальних парків. Наприклад, у Вінницькій області функціонує чотири таких парки. Вона зазначила, що важливо чітко розмежувати їх функції, щоб оцінити ефективність і результативність кожного з них.
Член комісії Олександр Береза висловив скептицизм стосовно привабливості Миколаєва для створення індустріальних парків через існуючі економічні та безпекові проблеми. Він зазначив, що в даний час у місті не реалізуються значні будівельні проєкти, а також відсутні нові житлові комплекси, що ускладнює залучення інвестицій у такі ініціативи.
Проте, як зазначив Шуліченко, місто отримує запити на вільні земельні ділянки від різних бізнесменів, зокрема й міжнародних партнерів, серед яких є Датський інноваційний фонд. Однак, щоб ці території стали частиною індустріального парку, необхідно пройти процедуру реєстрації, що вимагатиме деякого часу.
-- Коли приходять національні партнери, вони питають про земельні ділянки, які можуть використовувати для розміщення своїх підприємств. Такі запити є, - розповідає вона.
Для того щоб внести земельні ділянки до реєстру індустріальних парків, потрібно підготувати відповідну документацію та організувати роботу керуючої компанії. Тетяна Шуліченко зазначила, що якщо компанія не здійснюватиме свою діяльність на території парку протягом двох років, ділянка може бути виключена з реєстру.
Між індустріальними парками в Миколаєві та Львові немає суттєвих відмінностей. Щоб забезпечити конкурентоспроможність індустріальних парків у Миколаєві в порівнянні з іншими містами, необхідно надати цим територіям, подібним до нашої та Харкова, особливі переваги. Це можуть бути, наприклад, знижки на податок на доходи фізичних осіб, які можуть бути встановлені в таких зонах, або ж інші заходи для зниження ризиків, пов'язаних із військовими діями, а також додаткові пільги, що перевищують ті, які діють в Україні загалом, - зазначає вона.
Представниця зазначила, що компанії, які функціонуватимуть у промислових парках, матимуть можливість скористатися податковими пільгами. Це передбачає звільнення від податку на прибуток на термін до п'яти років, а також відсутність обов'язку сплачувати податки на землю та нерухомість. Додатково, підприємства отримають пільги від митних зборів і ПДВ на імпортоване в Україну обладнання.
Депутат Олександр Береза зазначив, що наразі Миколаїв не може запропонувати особливих умов для підприємців, які б відрізняли його від інших міст.
-- Я вважаю, що наразі Миколаїв не може запропонувати особливих умов для індустріальних парків, які б вирізняли наше місто серед інших міст. Для всіх однакові ці умови, - сказав він.
Тетяна Шуліченко зазначила, що місцеві органи влади не мають можливості встановлювати додаткові пільги, і це питання слід обговорити на державному рівні.
-- Розташування цього парку дає переваги в логістичній сфері, оскільки там є дороги загальнодержавного значення, а також можливості для реконструкції старого аеропорту і розвитку залізничних колій. В рамках концепції OneWorks також пропонується створити додатковий залізничний вузол, що має полегшити логістичні процеси, - додала вона.
Внесення змін до програми соціально-економіного розвитку депутати не підтримали.
#Економіка #Україна #Київ #Інвестиції #Логістика #Інфраструктура #Конкуренція (економіка) #Законодавство #Львів #Податок на додану вартість #Парк #Податок на прибуток підприємств #Миколаїв #Миколаївська область #Харків #Концепція #Гектар #Земельна ділянка #Вінницька область #Підприємницька діяльність #Податок на доходи фізичних осіб #Місцеве самоврядування #Чесно #Баштанський район #Береза. #Інгульський район #ФК "Енергія" Нова Каховка #Миколаївська міська рада #Залізничний вузол #Залізнична колія