В Росії, після бензинової кризи, спостерігається закриття магазинів. Одна з відомих бюджетних мереж супермаркетів шокувала росіян порожніми полиці. Крім того, в країні закриваються великі гіпермаркети та супермаркети, поступаючись місцем малим крамницям з обмеженим асортиментом товарів. Також в РФ спостерігається закриття магазинів одягу — багато з них, навіть не встигнувши відкритися, вже стикаються з фінансовими труднощами. Основною причиною цього є зниження купівельної спроможності населення, яке продовжує бідніти через наслідки війни.
Більше інформації з цього питання ви знайдете в матеріалі на OBOZ.UA.
"Магніт": все було розкуплено з прилавків.
Поки російські керівники зосереджені на конфлікті з Україною, економічна ситуація в державі-агресорі поступово погіршується.
Останніми днями в інтернеті росіяни постять фото порожніх полиць із популярного дешевого супермаркету "Магніт". Наприклад, у республіці Комі в одному з селищ супермаркет "Магніт" є єдиною торговою точкою. Однак купити продукти у ньому останнім часом стало неможливо - полиці стоять порожніми.
У торгівельній мережі традиційно проблеми пояснюють логістикою. Щоправда, до чого тут вона, так і незрозуміло.
Проблеми "Магніту" почалися ще торік. Тоді чистий прибуток супермаркетів зменшився на 25%. Минулого року мережа закрила 31 гіпермаркет, цього - ще 10. Тепер мережа планує й зовсім позбутися великих магазинів і зробити ставку на маленькі площі на кшталт "магазин біля дому".
І все це не через благополучне життя, а внаслідок того, що у їхніх і без того малозабезпечених споживачів за останні кілька років зменшилась купівельна спроможність.
До речі, від великих гіпер- і супермаркетів у РФ відмовляється не тільки "Магніт". Наприклад, мережа "Перекресток" також переходить на дрібноформатні магазини - не більше ніж 400 кв. м, а у "Магніту" - 100 кв. м. Усе це знижує витрати на оренду. Цим самим шляхом йде й мережа "Лента", адже великі площі, котрі звільнилися, вони здають у суборенду підприємцям.
У таких торгових точках покупець може обрати найнеобхідніше, часто там продають уже готову їжу та відмовляються від непродовольчих товарів. Словом, економлять на всьому, оскільки купівельна спроможність росіян сильно впала.
Знову підвищуються ціни на олію в Росії.
Проте в Росії закриття магазинів — це не єдине, що відбувається. Восени на ринку зникло вершкове масло. Споживачі діляться в соціальних мережах фотографіями порожніх полиць у супермаркетах "Магніт" та "П'ятірочка", де раніше можна було знайти цей дефіцитний продукт.
Порівняно дешеве масло по 170-200 рублів (85-100 грн) змели, а ось дорожче, по 240-270 рублів (120-135 грн), ще поки лежить.
Відвідувачі магазинів дивуються: якщо дефіцит масла пояснюють нестачею молока, то чому ж полиці з сирами не порожніють.
На фоні зростання цін на продукти в Росії спостерігається також зростання випадків крадіжок у магазинах. У зв'язку з цим, багато супермаркетів почали продавати вершкове масло, ковбасу та шоколад у спеціальних антивандальних упаковках, або ж розміщувати їх за металевими ґратами чи у холодильниках-сейфах, щоб покупці не могли самостійно їх взяти і були змушені звертатися до продавців.
"Під охороною" опинилися також оливкова олія, ікра, рибні делікатеси, дитяче харчування, алкоголь. Крадуть підлітки чи пенсіонери.
Велика кількість магазинів одягу закривається по всій країні.
Однак в Росії, в умовах кризи, закриваються не тільки супермаркети. Зникають також магазини одягу. У 2022 році росіяни з гордістю заявляли, що іноземні бренди, які припинили свою діяльність через агресію РФ проти України, сильно про це пошкодують. Вони активно відкривали вітчизняні марки, сподіваючись на імпортозаміщення.
Засновниками російських брендів ставали блогери, артисти, журналісти, спортсмени, словом, усі кому не лінь. Відкривали свої невеликі цехи, ательє, шоуруми, салони.
Тепер вони так само пачками їх закривають. Можна було б пояснити цю тенденцію тим, що росіяни масово переходять на маркетплейси - покупки в інтернеті. Але у такому разі швейні виробництва зростали б і розширювалися. Однак вони теж масово закриваються. Тому що попиту на російський одяг у населення просто немає, а головне - у народу немає зайвих грошей.
Власники російських брендів старанно прикривають справжні причини фразою "втома команди". Ще "експерти" звинувачують теплу зиму й нестабільне літо: мовляв, хутро й теплий одяг нікому не потрібні, а коли купувати сарафани й шорти, незрозуміло.
Однак, наприклад, власники російського бренду Bat Norton так і сказали ЗМІ, що економічна криза вдарила по всій індустрії. Потік клієнтів у ТЦ, де розташовані їхні магазини, знизився у 3-4 рази, виторг знизився більш ніж на 40%. Тому бренд поступово закриває власні точки.
А деякі російські виробники й зовсім оголосили про банкрутство.
Ті росіяни, у кого гроші є, будь-якими шляхами намагаються закупити одяг закордонних відомих фірм. Для цього є баєри. Або спеціально їдуть на шоп-тури в Європу та Америку. У кого грошей немає, задовольняються секонд-хендами або китайськими інтернет-магазинами. Товар там неякісний, зате дешевий.
#шоколад #Європа #Росія #Економіка #Україна #Товари #Китай (регіон) #Північна та Південна Америка #Логістика #Росіяни #Економічна криза #Рубль #Інтернет #Чистий прибуток #Роздрібний магазин #Одяг #Супермаркет #Бренд #Делікатність #Масло вершкове #Ковбаса #Асортиментні стратегії роздрібної торгівлі #Гіпермаркет #Корпорація (феодальна Європа) #Республіка Комі #Хутро