Контроль якості дизельного пального на українських заправках у травні 2025 року - Auto24

Поки українські водії обговорюють можливість додавання спирту до бензину, нові проблеми виникають з несподіваного боку. Якість дизельного пального почала різко знижуватися, і на ринку знову з’являються підроблені продукти, обсяги яких стрімко зростають. Експерти з Інституту споживчих експертиз виявили, що на сьогоднішній день принаймні 20% "солярки" на українських АЗС є фальсифікованими. При цьому ще півроку тому ситуація була майже бездоганною.

Також цікаво яка точність наливу на українських АЗС

Справжня ситуація є дуже тривожною, адже дизельне паливо виступає "кров'ю" не тільки для економіки держави (ми транспортуємо майже все, як всередині країни, так і за кордон, використовуючи вантажівки), але й для військової логістики. Лякає уявити, що може трапитися, якщо неякісне паливо потрапить у баки танків та бронетехніки...

Отже, спеціалісти Інституту закупили на АЗС зразки з 15 мереж, взятих в різних регіонів країни та відправили в лабораторію. Якість дизельного пального перевіряли у великих та середніх мережах: WOG, УКРНАФТА, AMIC, ОККО, PARALLEL, KLO, БРСМ-Нафта, BVS, а також в популярних регіональних мережах (дніпровські NEFTEK та VOSTOKGAZ, полтавський АВТОТРАНС, запорізька ЄВРО 5). Також перевірили якість і в зовсім невеличких мережах KSEM, DGB, 24/7, які розташовані в невеликих містах.

У лабораторії перевірили за такими параметрами, як температура спалаху в закритому тиглі, вміст сірки та густина. Всі перераховані вище показники повинні бути в рамках допусків ДСТУ, інакше воно може завдати шкоди і автомобілю, і екології - власне повітрю, яким ми дихаємо.

Експерти розділили результати, отримані в лабораторії на групи - зелену, синю та червону. У першу потрапили мережі, результати яких відповідали всім нормативам і мали "запас міцності" за якістю, синю - АЗС, пальне яких не мало порушень за вимогами профільного ДСТУ, але було на граничних показниках, та червону - мережі, "солярка" в яких виявилася не кондиційною, тобто не відповідало нормативам стандарту.

Серед 16 учасників цієї групи були відібрані 7 мереж: WOG, УКРНАФТА, AMIC, ОККО, PARALLEL, KLO та VOSTOKGAZ. Перш за все, фахівці звернули увагу на ключовий показник дизельного пального — вміст сірки. Це, по суті, основний індикатор того, чи є паливо справжнім європейським продуктом, оскільки видалити сірку з "солярки" можна лише на заводському обладнанні.

Ось кілька слів про те, чому це є критично важливим. Сірка є згубною для каталітичних нейтралізаторів та сажових фільтрів, крім того, вона разом з вихлопними газами забруднює атмосферу в міських районах. Наприклад, якщо вміст сірки складе 1000 мг/кг (що ще десять років тому вважалося прийнятним), то ефективність нейтралізатора може знизитися вже після десяти-п’ятнадцяти заправок. Згодом перевищення допустимих норм сірки може призвести до необхідності ремонту двигуна та компонентів паливної системи.

За українськими стандартами (аналогічними Євро 5) вміст сірки в паливі допускається не більше 10 мг/кг. Найменше сірки було визначено в дизельному пальному AMIC та WOG (3 мг/кг), фактично відсутня вона в УКРНАФТА, KLO, PARALLEL (по 4 мг/кг). Такі результати вже ближчі до нормативів Євро 6, а значить - це гарантовано європейське пальне. Чисте пальне - і у мережі VOSTOKGAZ, всього 5 мг/кг.

Цікаво дізнатися, які бюджетні дизельні автомобілі доступні для покупки в Україні.

Ще один чіткий маркер оригінальної чи підробної "солярки" - температура спалаху дизельного пального. Якщо в цьому параметрі є порушення - однозначно пальне чимось розбавляли. Технічно, цей показник може показати, чи не потрапляли в солярку сторонні компоненти, які можуть призвести, до прикладу, до загоряння "солярки" при аварії. Згідно з ДСТУ, ця температура має бути як мінімум 55 °C. Рекордсмени з температурою 71 градус у "дизеля" від WOG та УКРНАФТА, практично такі ж цифри - у PARALLEL та AMIC (по 70 одиниць). Все в порядку з температурою і у KLO з VOSTOKGAZ (69 одиниць).

Друга за чисельністю група - "синя", куди віднесено мережі, де параметри дизельного пального відповідало всім вимогам ДСТУ, але на грані нормативів, тобто без запасу за якістю. Група виявилась досить розлогою - тут мережі BVS, NEFTEK, АВТОТРАНС, KSEM, DGB. Основний момент - сірка у всіх зразків була "на максимумі" нормативу - від 9 до 10 мг/кг. В цілому, потрапляння двох останніх мереж списку у цю групу можна вважати успіхом.

До речі, який тип пального - дизель, бензин чи газ - забезпечує найкращу економію для автомобілів у міських умовах?

І насамкінець, "червона" група порушників. Тут опинилися мережа БРСМ-Нафта, а також регіональні ЄВРО 5 та 24/7. Проблеми виявилися як у вмісті сірки, так і в температурі спалаху. У "солярки" з БРСМ-Нафта виявлено перевищення отруйної сірки у більш ніж 10 разів (101 мг/кг при нормі 10), а у ЄВРО 5 взагалі "зашкалило" - 356 мг/кг!

При таких значеннях проблеми з паливною системою та двигуном практично гарантовані. Крім того, у всіх зразках цієї групи виявилися порушення і з температурою спалаху. БРСМ-Нафта показала 47 градусів при нормативі не нижче 55, ЄВРО 5 взагалі 30, а 24/7 - 44. У випадку ДТП таке пальне може спалахнути, з усіма витікаючими наслідками для власників.

#Укрнафта #газ #ОККО #Бензин. #Європа #Економіка #Логістика #Машина. #Танк #Температура #Заправна станція #Паливо для двигуна #Дизельний двигун #Екологія #Двигун #Дизельне паливо #Алкоголь (хімія) #WOG (компанія) #Державні стандарти України #БРСМ-Нафта #Сірка #Температура спалаху #Надійність конструкції #Щільність

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Пауелл висловив занепокоєння щодо можливих коливань інфляції в найближчому майбутньому.
Кабінет Міністрів України, очолюваний Сергієм Марченком, разом із міністрами фінансів партнерських держав та Президентом Європейського банку реконструкції та розвитку провели обговорення щодо шляхів співпраці для успішного відновлення.
Кабінет Міністрів України - Зміни у сфері екологічного захисту та європейська інтеграція: що бізнесу слід очікувати?
Теги