Зростання тарифів на вантажні перевезення Укрзалізниці може викликати зменшення валютних надходжень в Україну, - зазначив експерт.

Кабінет Міністрів повинен вжити заходів щодо регулювання тарифів на послуги Укрзалізниці, оскільки чергове заплановане підвищення на 37%, яке схвалила Наглядова Рада цієї монопольної компанії, може негативно вплинути на експорт українських товарів і зменшити валютні надходження в країну. Таку думку висловив директор з транспорту компанії "Ост-Вест Логістік Нетцверк" Микола Сайгак.

"Укрзалізниця використовує своє домінуюче становище і оголошує про підвищення тарифів, не враховуючи наслідків для підприємств, які вже стикаються з нестачею кадрів, зростанням цін на енергоресурси та підвищенням витрат на виробництво на міжнародних ринках. Особисто я сподіваюся, що раціональність переможе. Адже Укрзалізниця є державним підприємством, яке отримує фінансову підтримку від держави. Якщо заради підтримки одного підприємства постраждають інші, то які наслідки це матиме для нашої економіки?" - зазначив Сайгак.

Він зазначив, що раніше Укрзалізниця самостійно підвищувала тарифи з наміром отримати прибуток у розмірі 6-7 мільярдів гривень. Проте, очікування не справдилися, і насправді компанія не отримала жодної вигоди.

"Обсяги виробництва знизилися. Цілей, яких намагалася досягти Укрзалізниця, не виконано. Відсутня будь-яка звітність з боку Укрзалізниці на цю тему. Це означає, що підвищення відбулося без реальних підстав. І, за словами експерта, ситуація повториться знову."

Саме тому, переконаний він, держава має втрутитися у тарифну політику монополіста, і зважити всі ризики, які можливі у разі підвищення тарифів на вантажі, адже це може негативно вплинути на експорті сектори і значно зменшити валютні надходження до країни.

Кабінету Міністрів слід усвідомити, що на одних терезах знаходяться підвищення тарифів і фінансові заохочення для Укрзалізниці, а на інших – негативні наслідки для економіки, приватного сектору та великого бізнесу. Багато підприємств усвідомлюють, що з такими підвищеннями немає сенсу орієнтуватися на експорт, оскільки їхня продукція втрачає конкурентоспроможність на світових ринках. Як наслідок, зменшення обсягів відвантаження призведе до зниження валютних надходжень до бюджету, що матиме серйозні негативні наслідки для всієї країни, - підкреслив Сайгак.

Слід зазначити, що раніше Європейська бізнес асоціація висловила заперечення проти планів Укрзалізниці підвищити тарифи на вантажні перевезення. Вони підкреслили, що попереднє підняття тарифів на 70% призвело до значного зростання витрат на транспортування: вартість перевезення вугілля, руди та вапняку зросла на 140%, металу - на 70%, а зерна - на 65%. Це призвело до втрати частини вантажопотоку, оскільки багато клієнтів перейшли на автомобільний транспорт. Асоціація також закликала уряд не підтримувати нове підвищення тарифів, оскільки бізнеси в Україні вже страждають від проблем в енергетичному секторі та нестачі кадрів. Ще одне подорожчання логістичних послуг може лише загострити ці кризи.

#бюджет #Українська гривня #Економіка #Уряд України #Бізнес #Енергетична галузь #Логістика #Експорт #Українська залізниця #Крупи #Дефіцитні видатки #Валюта #Держава (політичний устрій) #Вантаж #Вугілля #Руда. #Підприємницька діяльність #Державне підприємство #Монополія #Автомобільний транспорт #Антилопа сайгак #Вапняк

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Огляд онлайн-казино Слотор777: детальний розбір можливостей і переваг
20% ПДВ на кожну відправлення: хто стоїть за спірними правилами?
Європейський суд підтвердив санкції проти зятя Лаврова.
Теги