У 2026 році на світ з'явиться перший сучасний двоповерховий пасажирський вагон, повідомляє Міністерство фінансів.

У бюджетному проєкті на 2026 рік заплановано фінансування для придбання 100 вагонів. Серед них буде вперше представлено сучасний двоповерховий пасажирський вагон.

Цю інформацію оприлюднило Міністерство фінансів.

За останні п'ять років уряд закупив 166 сучасних пасажирських вагонів українського виробництва, якими вже користуються люди.

У 2025 році було укладено контракт на постачання ще 100 вагонів, які почнуть надходити у 2026 році.

У проєкті бюджету на 2026 рік заплановано виділити кошти для закупівлі 100 нових вагонів, загальна вартість яких складе приблизно 5,7 мільярда гривень. Серед них буде і перший сучасний двоповерховий пасажирський вагон.

У Мінфіні заявили, що двоповерхові пасажирські вагони дозволять суттєво оптимізувати витрати на перевезення пасажирів.

"Витрати на утримання вагонів з однією і двома поверхами варіюються приблизно на 10%, в той час як кількість місць у двоповерхових вагонах збільшується майже на 80%. Це означає, що за схожих експлуатаційних витрат компанія матиме можливість транспортувати значно більше пасажирів", -- зазначив міністр фінансів України Олександр Кава.

У перспективі модельний ряд двоповерхових вагонів включатиме варіанти як для нічного сполучення -- зі спальними місцями, так і для денного -- з місцями для сидіння.

Кава поділився цими деталями під час зустрічі з керівниками та учасниками "Американської торговельної палати в Україні" (ACC), а також з представниками українського бізнес-сектору. У Міністерстві фінансів зазначили, що через війну та значний бюджетний дефіцит держава зберігає пріоритет у фінансуванні оборонних і безпекових заходів, проте розвиток транспортної інфраструктури залишається важливим фактором для відновлення економіки.

Україна вже стала отримувачем грантового співфінансування від Європейського Союзу, що покриває 50% витрат на проекти в рамках програми Connecting Europe Facility (CEF). Ці кошти призначені для розвитку євроколії та оптимізації логістичних маршрутів.

Цього року Україна вже побудувала євроколію стандарту 1435 мм від Чопа до Ужгорода протяжністю 22 км, а у 2026-му планує старт робіт на напрямку від польського кордону до Львова. У середньостроковій перспективі євроколія має з'явитися також у Чернівцях та Луцьку.

В даний момент відбувається електрифікація секції євроколії між Чопом і Ужгородом, завершення якої заплановано на літо 2026 року.

#Українська гривня #Європейський Союз #Економіка #Україна #Бізнес #Ужгород #Логістика #Міністерство фінансів (Україна) #Львів #Поляки #Дефіцитні видатки #Держава (політичний устрій) #Луцьк #Пасажир #Електрифікація #Чоп, Закарпатська область #Залізниця стандартної колії #Чернівці #Кава #Залізничний вагон #Транспортна інфраструктура #Американська торговельна палата в Україні #Пасажирський вагон (залізничний)

Читайте також

Найпопулярніше
Замкнена вертикаль. Що таке Вищий антикорупційний суд і чому його створення бояться політики?
Запит на справедливість або популізм?
Субсидія за новими тарифами: чи вистачить в бюджеті грошей
Актуальне
Обмеження на порнографію? Google опублікувала нове застереження для своїх користувачів.
Протягом тижня бізнесмени отримали кредити на суму 2,6 мільярда гривень.
Міністерство економіки ухвалило рішення про виділення 8,2 млн грн у вигляді компенсацій за вересень в рамках програми підтримки українського виробництва техніки. -- Delo.ua
Теги